طبق اعلام مسئولان قضایی بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک این موضوع هنوز قطعی نیست

خورنا/ حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی نوری ، برخورد با فساد را یک موضوع مورد تأکید و توجه مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: برخورد با هرگونه فساد و اختلال‌گری اقتصادی در کشور جدی گرفته و ساز و کار قانونی خود را دارد.

وی با تصریح بر این‌که برخورد با فساد باید محکم و قاطع و بدون نگاه سیاسی و لباس و جایگاه فرد باشد، افزود: نکته‌ای که در برخورد با فساد باید به آن توجه کرد، احراز و قطعیت فساد و اثبات آن توسط مراجع صالح قضایی است.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به ورود دستگاه قضا به برخی پرونده‌های اقتصادی در بخش الوار گرمسیری، عنوان کرد: از دستگاه‌هایی قضایی انتظار داریم با جدیت و در کم‌ترین زمان ممکن نسبت به بررسی این موضوع توجه و اقدام کنند.

وی با بیان این‌که طبق اعلام مسئولان قضایی بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک این موضوع هنوز قطعی نیست و تحقیقات تکمیل نشده و بررسی‌های بیشتری نیاز است، افزود: اعتبار و ارزش آبروی افراد مانند خانه خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین نوری بیان کرد: در اظهار نظر و طرح مبحث نباید مدیون کسی شویم، طرح مبحث در فضای مجازی بدون اثبات قضایی و قانونی آن، تنها بازی با آبروی فرد نیست، در بسیاری از موارد ممکن است خانواده فرد نیز با اظهار نظر ما اگر غلط باشد، آسیب جدی ببیند.

وی با تصریح به این‌که صرف احضار به‌معنای قطعیت و دستگیری افراد نیست، گفت: برخورد با فساد دقت بیشتری می‌خواهد ما باید حواسمان باشد که چه می‌گوییم و چه می‌نویسیم تا آبروی فرد در هیچ زمینه‌ای دچار آسیب نشود.

امام جمعه اندیمشک با ابراز این‌که “نباید قبل از قطعیت و اثبات موضوع به قضاوت و صدور حکم در عرصه مبارزه با فساد بپردازیم”، خاطرنشان کرد: هر پرونده‌ای مسیر و مراحل قانونی خود را دارد و نباید در این حوزه، عجولانه به اظهار نظر پرداخت.

وی با تأکید بر بررسی جامع و همه‌جانبه پرونده‌های فساد در کشور، خاطرنشان کرد: از دستگاه قضا انتظار داریم در مبارزه با فساد هیچ محدودیتی نداشته و پس از بررسی و اتمام تحقیقات و در صورت اثبات آن، با جدیت و طبق قانون و بدون هیچ ملاحظه‌ای اقدام و عمل کند.

انتهای پیام/ن