مدرسه کودکان استثنایی پگاه پریدار در اندیمشک به بهره برداری رسید

خورنا- با برگزاری یک آئین ویژه، مدرسه خیریه پگاه پریدار با حضور جمعی از مسئولان محلی و استانی در کوی ولایت شهرستان اندیمشک به بهره برداری رسید.

فریدون حسنوند در آیین بهره برداری از مدرسه خیریه پگاه پریدار شهرستان اندیمشک، با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای توسعه شهرستان اندیمشک، عنوان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی و راه شهدا و جانبازان، عامل و زمینه سازعزت و اقتدار کشور است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از حضور خیرین و دکتر پریدار در احداث مدرسه خیریه پگاه پریدار و اهتمام در عرصه مدرسه سازی شهرستان اندیمشک، خاطر نشان کرد: امروز مهر مادری در ساخت واحد آموزشی پگاه پریدار در شهرستان اندیمشک تجلی و این حضور در عرصه مدرسه سازی یک منطق و راه ماندگار است.

مدرسه سازی زمینه ساز انتشار و انتقال ارزش‌های انسانی و اسلامی را به نسل‌های دیگر منتقل و ما را از بن بست های فکری و اجتماعی و اقتصادی رهایی می‌بخشد

محمد تقی زاده نیز در این آئین ویژه، عنوان کرد: امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا محور آزادی خواهی و مقابله با استمرار مبارزه با استعمار و استکبار است، با ادامه راه امام حسین(ع) می‌توان بسیاری از مشکلات کشور و چالش‌های موجود را کاهش و رفع کرد.

وی گفت: حضور خیرین در عرصه مدرسه سازی تداوم و ترویج یک حرکت عظیم فرهنگی و بیانگر معرفت در عرصه ملی و معنوی است، مدرسه سازی زمینه ساز انتشار و انتقال ارزش‌های انسانی و اسلامی را به نسل‌های دیگر منتقل و ما را از بن بست های فکری و اجتماعی و اقتصادی رهایی می‌بخشد، ما باید بدانیم کودکان بزرگ‌ترین سرمایه ما هستند و با مدرسه سازی ما در جهت تعالی کشور گام بر می‌داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان این که بیش از یک میلیون دانش آموز در استان خوزستان وجود دارد، استعداد کودکان و دانش آموزان استثنایی را مثال زدنی دانست و گفت: باید از این فرصت اجتماعی و انسانی برای توسعه کشور استفاده کرد، کودکان استثنایی با ترک حیات خود هنوز زنده هستند با مدرسه سازی و حضور در امر خیرنام و راه آنان را جاودانه کنیم.

نقش خیرین در تأمین نیازهای آموزشی و عمرانی استان خوزستان بی نظیر است

وی با بیان این که اعتبارات آموزش و پرورش استان خوزستان در سال گذشته تنها یک میلیارد تومان و سهم هر دانش آموز تقریباً هزار تومان بوده است، ادامه داد: نقش خیرین در تأمین نیازهای آموزشی و عمرانی استان خوزستان بی نظیر است، امروز بیش از ۱۳ هزاردانش آموز به صورت شبانه روزی در استان به تحصیل می‌پردازند که همین مقوله نیازمند توجه به خدمات این حوزه را مطرح می‌کند.

پیمان جهانگیری نیز در آئین تجلیل از خیرین مدرسه ساز و بهره برداری از واحد آموزشی پگاه پریدار در شهرستان اندیمشک، بیان کرد: با ترویج مدرسه سازی و تقویت امر خیر، مسیر توسعه کشور و رفع مشکلات اخیر، تسهیل می‌گردد.

فرماندار شهرستان اندیمشک با اشاره به این که این که از خیرین برای توسعه خدمات آموزشی اندیمشک دعوت می‌شود، ادامه داد: مدرسه سازی یک اقدام و عمل ماندگار و بی نظیر است و باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

عبدالنبی دفتری نیز در آیین بهره برداری از مدرسه خیریه پگاه پریدار شهرستان اندیمشک، عنوان کرد: امروز استان خوزستان جز رتبه‌های نخست کشور در عرصه مدرسه سازی و جذب مشارکت خیرین در این حوزه است، سال‌های گذشته رتبه این استان در کشور ۱۶ بود ولی اکنون خوزستان پیشتاز مدرسه سازی خیریه است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان خوزستان با اشاره به آسیب‌ها وخسارت‌های وارد شده به استان پس از هشت دفاع مقدس نقش خیرین در بازسازی واحدهای آموزشی خوزستان را ممتاز دانست و گفت: خیرین استان پیشتاز عمران و کاهش محرومیت در زمینه آموزش و پرورش هستند.

مدرسه سازی یک اقدام خیر و ماندگار برای توسعه آمورشی کشور و استمرار مسیر معنوی اهل بیت(ع) است

مصطفی پریدار نیز با اشاره به نقش مجمع خیرین مدرسه ساز استان در جذب کمک‌های مردمی و توسعه خدمات آموزشی خوزستان و روند احداث و بهره برداری از این واحد آموزشی، تصریح کرد: مدرسه سازی یک اقدام خیر و ماندگار برای توسعه آمورشی کشور و استمرار مسیر معنوی اهل بیت(ع) است.

این خیر مدرسه ساز استان خوزستان عنوان کرد: امروز وحدت و ارائه خدمات عمرانی در اندیمشک بی نظیر است به همین جهت، باید خیرین جدی‌تر از گذشته باید در مسیر عمران و توسعه شهرستان، حضور داشته و از ظرفیت خیرین برای رفع نیازهای شهروندان بهره برد.

مدرسه خیرساز کودکان استثنایی پگاه پریدار و در کوی ولایت شهرستان اندیمشک و در مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

بیش از بهره برداری از این واحد آموزشی و در در آئین بهره برداری و تجلیل از خیرین مدرسه استثنایی پگاه پریدار در تالار شهید مطهری شهرستان اندیمشک، از مصطفی پریدار و همسر وی به عنوان خیرین مدرسه ساز با اهدا لوح تجلیل و از برخی مسئولان محلی نیز تقدیر شد.