محرم و توجه به آموزه‌های آن می‌تواندبسیاری از مشکلات کشور را رفع کند

خورنا- امام جمعه اندیمشک با اشاره به این که محرم و توجه به آموزه‌های آن، می‌تواندبسیاری از مشکلات کشور را رفع کند، عنوان کرد: اگر مردم و مسئولان به عاشورا وحماسه‌های آن توجه کنند، دشمن در تمامی عرصه‌ها همانند گذشته شکست‌های متعددی را تجربه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی نوری در خطبه‌های نماز جمعه اندیمشک، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین درس‌های محرم و آئین‌های سوگواری سالار شهیدان است.

وی با بیان این که امام حسین(ع) برای نگاه داشت و حفظ ارزش‌های اسلامی و انسانی به مقابله با دشمنان راه پیامبر پرداخت، گفت: محرم، یک درس بزرگ تاریخی را برای انسان‌ها در تاریخ ثبت و ماندگار کرده است و آن هم توجه به مظلوم و شجاعت در راه خدا و مقابله با کاستی‌ها است.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به این که محرم و توجه به آموزه‌های آن، می‌تواندبسیاری از مشکلات کشور را رفع کند، عنوان کرد: اگر مردم و مسئولان به عاشورا وحماسه‌های آن توجه کنند، دشمن در تمامی عرصه‌ها همانند گذشته شکست‌های متعددی را تجربه می‌کند.

وی محرم و عاشورا را پشتوانه معنوی و فرهنگی کشور دانست و افزود: مسئولان با توجه به آموزه‌های محرم و عاشور،ا می‌توانند در مسیر تأمین نیازهای شهروندان و توسعه کشور گام برداشته و بیش از گذشته مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری خدمت رسانی به مردم را به عنوان یک اصل و اولویت مهم و ضروری قرار دهند و در این عرصه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نوری توجه به گفتمان رهبر معظم انقلاب را تنها مسیر و محور رفع مشکلات کنونی کشور دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دولت مردان و مسئولان بر کنترل و نظارت بر بازار و مقابله با فسادتاکید کرده‌اند و  به همین جهت، مسئولان باید در جهت تأمین رضایت شهروندان بیش از گذشته به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توجه و تاکید کنند.

وی با اشاره به اهمیت آئین‌های سوگواری محرم، افزود: مردم اندیمشک و مسئولان شهرستان در اربعین سال گذشته و دیگر عرصه‌های انقلابی و اسلامی درخشیده و پشتیبان کشور بوده و هستند و امسال نیز در سال روز شهادت سالار شهیدان در عزای حسین(ع) نیز مطابق همین سبک و با تاکید بر راه و منطق اهل بیت(ع) به سوگ محرم نشسته‌اند.

امام جمعه اندیمشک ادامه داد: تمام ظرفیت‌های اداری و شهری باید به جهت گرامی داشت هر چه بهتر آئین‌های سوگواری محرم در کنار مردم باشند و در مسیر تأمین نیازهای شهروندان و توجه به رفتارهای حسنه در برگزاری سنت‌های مذهبی و معنوی بسیج و یکپارچه سازی شوند و در این حوزه از هیچ تلاشی برای پاسداشت هر چه بهتر آئین های عزاداری محرم، دریغ نگردد.

انتهای پیام/