حضور مستند «بَرد» در ۲ جشنواره جهانی

مستند «بَرد» به کارگردانی حمید جعفری در چند هفته پیش رو در ۲ جشنواره جهانی رقابت می کند.

مستند «بَرد» ساخته حمید جعفری در چند هفته پیش رو در ۲ جشنواره جهانی به رقابت می پردازد. این فیلم ابتدا در جشنواره فیلم های مستند مردم شناسی «درخت زردآلو» به نمایش در می آید و سپس در جشنواره فیلم مستند «بایکال» در کشور روسیه روی پرده می رود.

جشنواره فیلم «درخت زردآلو» جشنواره ای است ویژه فیلم های مردم شناسی که چهارمین دوره آن از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ سپتامبر در شهرهای ایروان و اوجان کشور ارمنستان برگزار می شود.

جشنواره فیلم مستند «بایکال» نیز امسال هفدهمین دوره آن از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ سپتامبر برابر با ۳۰ شهریور تا ۳ مهر ماه در شهر ایرکوتسک روسیه برگزار می شود. ایرکوتسک شهری است در منطقه سیبری و شهرت آن به داشتن رودخانه زیبای بایکال است که نام جشنواره نیز از همین رودخانه گرفته شده است.

فیلم مستند «بَرد» تا به حال نمایش های متعددی در جشنواره های مختلف بین المللی از جمله ویزیون دو ری یل، هاتداکس، ایدفا، کالدونیا، سیلوئت، نیو اورلئان، هات اسپرینگز، ایرواین، سینما و کار داشته است و موفق به دریافت چندین جایزه از جشنواره های ملی و بین المللی شده است.

«بَرد» مستندی کوتاه با زمان ۲۵ دقیقه است و داستان زنی در اطراف رامهرمز را روایت می کند که هر روز با پتک و دیلم به کوه می رود، سنگ می شکند و می فروشد تا زندگی خانواده اش را تامین کند.

برخی از عوامل این فیلم عبارتند از طرح و کارگردانی: حمید جعفری، فیلمبردار: ارسطو مداحی گیوی، تدوین: اسماعیل منصف، صدابردار و صداگذار: علیرضا دریادل، تهیه‌کنندگان: فاطمه فروزان علاء و حمید جعفری.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *