تناقض‌های جوابیه رئیس هیئت شنای بندر ماهشهر/ اجبار کارکنان استخر المپیک به تایید فرم پرداخت حقوق و مزایا

رئیس هیئت شنا و مدیر استخر المپیک بندر ماهشهر در واکنش به مطلب درج شده در پایگاه خبری خورنا اقدام به ارسال جوابیه ای پر از تناقض کرده است.

پس از  انتشار گزارش خورنا در خصوص پرداخت نشدن حقوق قانونی کارکنان استخر دولتی المپیک بندر ماهشهر، مدیر این استخر جوابیه‌ای منتشر کرد.

در این جوابیه امیرحسین قائدی مدیریت استخر المپیک اظهار کرده است که حقوق قانونی کارکنان این استخر دولتی به صورت کامل پرداخت می‌شود و در پایان تمامی کارکنان این استخر این نامه را امضا کرده‌اند.

نکته قابل تامل در این رابطه این است که بر خلاف ادعای قائدی، کارکنان این استخر به جای ۱۵۶ ساعت ماهانه ۱۶۹ ساعت کار می‌کنند و مبلغی پایین‌تر از حداقل میزان قانونی به آنها پرداخت می‌شود.

به همین علت کارکنان این استخر به صورت کتبی شکایت خود را به فرمانداری بندر ماهشهر، نماینده شهرستان و هیئت شنای استان خوزستان ارائه کرده‌اند.

گفتنی است یکی از کارکنان این استخر در گفتکو با خورنا بیان کرد: اظهارنامه پر شده توسط کارکنان استخر المپیک بندر ماهشهر که به همراه اثر انگشت و امضا است با اعمال فشار مدیریت این استخر و تهدید به اخراج شدن تنظیم شده و پرسنل از ترس اخراج اقدام به اعلام رضایت از مدیریت کرده اند.

پرداخت نشدن حق بیمه از دیگر مواردی است که کارکنان این استخر به آن اعتراض دارند در حالی که طبق اشل فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران کارفرمایان و صاحبان استخرها مکلفند نسبت به پرداخت حق بیمه منجیان غریق (چه به صورت قرداد دائم، موقت و ساعتی) بر اساس ساعت حضور در محل کار خود اقدامات لازم را به عمل آورند.

از دیگر بندهای جدول حق‌الزحمه ماهیانه فدراسیون نجات غریق، اضافه‌ شدن ۲۰% به پایه حقوق در سواحل دریا و اماکن آبی مناطق گرمسیری است که شامل استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و همچنین استان‌های شمالی کشور می‌شود.

حال با توجه به مستندات موجود و اعمال فشاری که از سوی مدیریت استخر برای ساکت کردن کارکنان صورت گرفته انتظار می‌رود که فرمانداری بندر ماهشهر و هیئت شنای استان خوزستان هرچه سریع تر به موضوع ورود کرده و تمام تلاش خود را برای شفاف‌سازی در این رابطه و پرداخت کامل حقوق و مزایای این افراد به کار ببرند.