با ارسال مدارک و مستندات به پایگاه خبری خورنا:

کارکنان استخر المپیک بندر ماهشهر خواستار دریافت حقوق قانونی خود شدند

کارکنان، مربیان و منجیان غریق استخر المپیک بندر ماهشهر با ارسال مدارک و مستنداتی به پایگاه خبری خورنا، خواستار دریافت مطالبات معوقه و حقوق و مزایای قانونی خود شدند.

به گزارش خورنا، استخر المپیک تنها استخر دولتی بندر ماهشهر است که توسط شرکت عملیات غیر صنعتی و از محل اعتبارات شورای راهبردی احداث، تجهیز و در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان قرار گرفته است. این استخر بر اساس دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان در اختیار هیئت شنای بندر ماهشهر قرار گرفته تا درآمدهای آن صرف تیم‌داری، تشکیل تیم‌های پایه شنا، شیرجه و واترپلو و دیگر هزینه‌های هیئت شود.

اما هنوز مدت زیادی از راه‌اندازی و شروع به کار این استخر نگذشته که کارکنان، مربیان و ناجیان غریق آن نسبت به عملکرد مدیریت و رئیس هیئت شنای شهرستان معترض شده و خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت موجود شده‌اند.  

یکی از کارکنان این استخر گفت: استخر المپیک از محل بلیط‌فروشی و واگذاری سانس به شرکتهای پتروشیمی، درآمد بسیار بالایی دارد و این درآمد ماهانه به ۱۲۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: با این وجود رئیس هیئت شنا و مدیریت استخر از پرداخت حقوق پرسنل خودداری می‌کند و دستمزد پرداختی نیز بسیار پایین‌تر از حقوق و مزایای قانون کار است و قراردادی نیز بین کارفرما و کارکنان وجود ندارد.

وی گفت: پرداخت هزینه آموزش به ازای حقوق ناجیان غریق، ساعت کاری طولانی مدت از ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۲۲ شب، عدم ارائه وعده صبحانه، ناهار و شام به پرسنل، عدم پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، عدم پرداخت هزینه غذا و نبود کپسول اکسیژن، تخت و کپسول آتش‌نشانی از عمده مشکلات کارکنان و این استخر است.

یکی دیگر از کارکنان استخر المپیک بندر ماهشهر اظهار کرد: کار مطالبه حقوق و مزایای پرسنل این استخر یکی دوبار به زد و خورد و چاقوکشی و شکایت کشیده است.

وی افزود: برای حل مشکل خود اقدام به مکاتبه و نامه‌نگاری با رئیس هیئت شنای استان، نماینده مجلس، فرماندار و امام جمعه شهرستان کرده‌ایم اما متأسفانه تاکنون صدای ما به جایی نرسیده است.

وی اضافه کرد: رئیس هیئت و مدیر استخر در برابر شکایات و تلاش‌های ما برای گرفتن حق خود ادعا کرد که دلیل روابط و مراوداتی که با برخی مسئولین دارد راه به جایی نخواهیم برد.

وی گفت: مسئولان با رسیدگی به شکایت و خواسته قانونی ما ثابت کنند که این ادعای او پوچ و بی‌اساس است.