عضو شورای شهر هندیجان:

طرح سوال به منظور استیضاح شهردار کلید خورد

خورنا – فرزاد شعبانی

محسن شعبانی عضو شورای شهر هندیجان در گفتگو با خورنا گفت: پس از انجام تذکرات به شهردار و عدم رعایت تذکرات و اصلاح کاری طرح سئوال جهت استیضاح شهردارهندیجان کلید خورد.
مهندس محسن شعبانی عضوشورای شهر هندیجان و نماینده شورای شهرستان هندیجان درشورای عالی استان خوزستان در گفتگو با خورنا اظهار داشت:پس از اعلام تذکرات شفاهی و کتبی مکرر به رییس شورای شهر در جهت عملکرد ضعیف شهردار هندیجان و ابلاغ آن تذکرات به شهردار، متاسفانه در عملکرد ایشان تغییری حاصل نشد و طرح سوال از شهردار هندیجان توسط اینجانب و ایوب فدعمی دیگر لضو شورای شهر کلید خورد.
وی در ادامه افزود: در صورت قانع نشدن از پاسخ سوالات توسط شهردار در قدم بعدی استیضاح آقای حشمدار شهردار هندیجان در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.
شعبانی خاطر نشان کرد: ما نماینده مردم هستیم و باید با توجه به فرصتی که مردم شهر هندیجان به ما داده اند به آنها صادقانه و بی منت خدمت کنیم و در این راستا با هیچ کس عقد اخوت نبسته و تعارف نداریم.
وی بیان داشت: در حال حاضر نیز با توجه به نارضایتی عموم مردم از عملکرد ضعیف شهردار در برخی موارد، خواستار رسیدگی به موضوعات از سوی شهردار می باشیم.
شعبانی در ادامه افزود:
متاسفانه باتوجه به تذکرات مکرر به شهردار و با عنایت به وجود ماده (۳) قانون احراز سمت تصدی شهردار ، که شهرداران می بایست در شهر محل مسولیت خود ساکن شوند، شهردار هندیجان و خانواده وی هنوز ساکن شهر هندیجان نشده اند و این معضل بسیار بزرگی در شهر است که در بعضی مواقع حساس دسترسی به مدیر اجرایی شهر تقریبا ناممکن می شود.
وی در ادامه افزود، ناتوانی شهرداری در انجام پروژهای مهم و زیر بنایی شهر و حتی توقف پروژهای عمرانی که از قبل درحال انجام بود از جمله پروژه مسکن مهرجنوبی که از شهریورماه سال گذشته تفاهم نامه مربوطه منعقد شده بود و بقیه پروژه‌های عمرانی دیگر، ناتوانی در جذب اعتبارات عمرانی و برگشت بخش مهمی از اعتبارات سال ۹۷که حدود ۵۴۱ میلیون تومان پول نقد بود و این امر یعنی از بین رفتن ردیف‌های مالی دیگر که متاسفانه در تاریخ شهرداری هندیجان تاکنون بی سابقه بوده است. همچنین اخذ بیش از ۲۳۰ میلیون تومان پول نقد و سهمیه قیر جهت احداث جوی و جدول و آسفالت مسکن مهرجنوبی از مسکن وشهرسازی که تا کنون هیچ کاری نشده است، توقف بی دلیل پروژه توسعه بازارماهی و میگو با توجه به داشتن اعتبار و پروژه پارک بانوان، ناتوانی در ارتباط با مردم و تکریم ارباب رجوع، عدم انجام عملیات حسابرسی مالی توسط حسابرسان رسمی بصورت سالانه که علیرغم تذکرات شفاهی متاسفانه تاکنون هیچ گونه حسابرسی از زمان شروع دوره ی پنجم شورای اسلامی شهر هندیجان و همچنین گزارش شش ماهه مالی صورت نگرفته است.

وی در پایان گفت: این طرح سئوال شامل شانزده سئوال است.