احداث کارخانه استیل کرد در دره شهر استان ایلام

خورنا|باقر گل فر: کارخانه استیل کرد تولید کننده سیم های فولادی رادیال تایر اتومبیل با اعتبار ۲۷۰۰ میلیارد ریال در دره شهر استان ایلام احداث شد.

اخیرا خبری در فضای مجازی مبنی بر اعطای وام ۲۳ میلیون یورویی به آقازاده مدیرعامل پتروشیمی در بندرماهشهر منتشر شده است.

?نصیری رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ایلام با تایید این خبر گفت: برای احداث یک کارخانه در استان مبلغ ۲۳ میلیون یورو و ۷٫۲ میلیارد تومان ریالی پرداخت شد.

وی افزود: در قبال اجرای این پروژه ، این فرد تسهیلاتی دریافت کرده است که کلیه روال قانونی که باید صورت می گرفت انجام شده و مبلغ به حساب ماشین ساز واریز شده است.

کاویانی پور مدیرعامل بانک صنعت و معدن استان ایلام در ادامه بیان کرد: این تسهیلات از صندوق توسعه ملی هزینه شده است. کارشناسان صندوق توسعه ملی و کارشناسان بانک صنعت و معدن از طرح بازدید کردند.

وی اظهارکرد:این پروژه مراحل پایانی را طی می کند . امیدوارم تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد. این تسهیلات از سال ۹۰ تا سال ۹۴ به مرحله ای و تا ورود تجهیزات پرداخت شد.

وی در ادامه گفت: این وجه از طریق LC به حساب سازنده خارجی بصورت مرحله ای و تا پایان تعهدات پرداخت می شود.

بیانک مدیرعامل کارخانه استیل کرد گفت: با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی با کارگزاری بانک صنعت و معدن توانستیم طرحی را برای اولین بار در کشور اجرا کنیم. این کارخانه سیم های فولادی تایر رادیال اتومبیل که هم در کشور و هم در خاورمیانه تولید می کند. کلیه دستگاه های خط تولید این کارخانه سال گذشته به کشوز حمل شد. که الان تمامی این دستگاه ها نصب و راه اندازی شده است و اکنون در حال تولید آزمایشی این محصول هستیم.

وی در پایان گفت: کارخانه استیل کرد ماداکتو با شروع خط تولید این کارخانه که با ظرفیت ۱۰هزار تن در سال است. اشتغالزایی ۲۲۰نفر بصورت مسقیم و ۱۰۰۰نفر بصورت غیر مستقیم در این استان را ایجاد کنیم. محصول کارخانه استیل کرد (مفتول) از مواد اولیه کارخانه های لاستیک سازی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *