جدال حساس بسکتبال پتروشیمی بندرامام ماهشهر و ماهان در ماهشهر

خورنا: هفته دوم لیگ برتر بسکتبال فردا (پنجشنبه) برگزار می‌شود و مدعیان قهرمانی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته دوم لیگ برتر بسکتبال در حالی فردا (پنجشنبه) برگزار می‌شود که قهرمان فصل گذشته لیگ خیلی زود دچار تغییر و تحولات شد و مصطفی هاشمی، سرمربی این تیم دیگر بر روی نیمکت سفیدپوشان تهرانی نخواهد نشست.

در هفته اول کمتر کسی باورش می‌شد مصطفی هاشمی که تا روز قبل از بازی تیم را تمرین داده بود به یک باره از این تیم جدا شود. مشکلات مالی و اینکه او باید با قرارداد فصل گذشته هدایت مهرام را بر عهده بگیرد، دلیل اصلی جدایی هاشمی از مهرام بود.

هاشمی که چندین بار با مهرام قهرمان لیگ‌برتر، غرب آسیا و باشگاه‌های آسیا شده است هیچ‌گاه از مسائل مالی در چند سال گذشته حرفی به میان نیاورده بود و این بار نیز دلیل اصلی را مشکلات مالی نمی‌داند و بحث بر سر چیز دیگری است که او دوست ندارد در این مورد صحبت کند.

این تیم این هفته به گرگان می‌رود. گرگانی‌ها که در هفته نخست بازی بسیار خوبی را مقابل پتروشیمی انجام دادند، اما نتیجه را واگذار کردند، در خانه به فکر شکست مهرام هستند. گرگانی‌ها با حمایت تماشاگران پرشور خود به دنبال نخستین برد در فصل جدید هستند و وضعیت نه چندان خوب مهرام هم آنها را تا حد زیادی برای کسب پیروزی خانگی امیدوار کرده است.

*همکاران سابق رو در روی یکدیگر

اهالی بسکتبال از رابطه خوب محمد کسایی پور و مهران شاهین‌طبع به خوبی آگاه هستند و همکاری آنها در چند سال گذشته باعث شده تا کاملاً از یکدیگر شناخت داشته باشند. دانشگاه آزاد با مهران شاهین‌طبع در هفته اول نفت سپاهان تازه وارد را با قدرت مغلوب کرد و در سوی دیگر استقلال زرین قشم هرچند بازی بسیار خوبی را انجام داد، اما در پایان مغلوب تجربه مهرام شد. قشمی‌ها اولین سال است که در لیگ برتر حضور دارند و باید دید در اولین بازی خانگی چه نتیجه‌ای را کسب خواهند کرد.

*زنجان به دنبال اولین برد

همیاری زنجان یکی از تیم‌های قدرتمند این فصل لیگ برتر محسوب می‌شود. آنها در بازی اول مقابل ماهان تا دقایق پایانی برتر بودند و به گفته مسئولان این تیم، با ناداوری مغلوب نماینده اصفهان شدند و این هفته می‌خواهند استارت پیروزی‌های خود را با شکست صنایع ماهشهر بزنند. کوهیان که در بازی گذشته از زمین بازی اخراج شده بود، در این مسابقه روی نیمکت هدایت تیمش نخواهد بود.

*جدال پتروشیمی و ماهان در حساس ترین بازی

حساس ترین بازی هفته را باید جدال پتروشیمی بندرامام و فولادماهان نامید. ۲ تیمی که در این فصل با سرمایه گذاری بسیار خوب سعی در کسب عنوان قهرمانی دارند. ماهان با جذب ۲ یار خارجی و جمع کردن اکثر یاران ذوب‌آهن، در هفته اول بازی ضعیفی را به نمایش گذاشت و حتی تا شکست هم پیش رفت که در دقایق پایانی برد نزدیکی را به نام خود نوشت.

باید دید این هفته می‌تواند نشانی از یک تیم مدعی داشته باشد.

پتروشیمی هم در دومین بازی خانگی خود به دنبال دومین برد پیاپی است. این تیم هم مانند ماهان هفته اول را به سختی با برد پشت سر گذاشت و باید دید مهران حاتمی در این بازی چگونه از ستاره‌هایش استفاده خواهد کرد. حامد آفاق، بازیکن پتروشیمی در هفته اول بهترین بازیکن شد و عصای دست این مربی بود.

*تازه‌واردها در بندر کنگ

البدر هم که جوان ترین تیم لیگ را در اختیار دارد میزبان نفت سپاهان است. هر ۲ تیم در هفته اول بازنده بوده‌اند و جدال تازه وارد‌ها برای کسب پیروزی می‌تواند دیدنی باشد.

برنامه کامل مسابقات هفته دوم لیگ برتر:

البدر بندرکنگ – نفت سپاهان تهران

استقلال زرین قشم – دانشگاه آزاد

همیاری زنجان – صنایع ماهشهر

شهرداری گرگان – مهرام تهران

پتروشیمی بندرامام – فولاد ماهان

تمامی دیدارها ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.