کمبود منابع آب یا کمبود مدیریت منابع آب/ رئیس آبفای بندرماهشهر پاسخگو نیست

با توجه به غروب منابع آب و بحران بی‌آبی به نظر میرسد مسئولان آبفای بندرماهشهر این مشکل را جدی نگرفته و با عدم مدیریت صحیح خود، علاوه بر کمک به هدر رفت آب، موجبات نارضایتی عموم شهروندان بندرماهشهر را نیز پدید آورده اند.

با توجه به جدی بودن مشکل کمبود آب، نیاز است اقدامات لازم در راستای مدیریت منابع آب با اهتمام ویژه صورت گیرد. البته بهتر است پیش از اینکه انگشت اتهام را جهت زیادی مصرف آب به سمت مردم روانه کنیم، مردم را از دست سوءمدیریت ها در این حوزه نجات دهیم.

در بحران بی آبی به نظر میرسد مسئولان آبفای بندرماهشهر این مشکل را جدی نگرفته و با عدم مدیریت صحیح، علاوه بر کمک به هدر رفت آب، موجبات نارضایتی عموم شهروندان بندرماهشهر را نیز پدید آورده اند.

یک شهروند بندرماهشهری در این رابطه گفت: شکستگی‌ لوله‌های آب زمانی تبدیل به بحران میشود که مسئولان آبفا نسبت به ترمیم خطوط، تعلل کنند. که بحمدلله مسئولان در این زمینه بحران آفرینند.

رضا شعبانی افزود: کافیست گذری در شهر داشته باشید تا با انبوه شکستگی‌ خطوط آب مواجه شوید، در زمانی که مسئولان بر طبل بحران و کمبود منابع آبی میکوبند، مشاهده چنین منظره‌ای برای مردم بسیار زجرآور و دردناک است.

شهروند دیگری به شکستگی لوله آب محله خود اشاره می‌کند و میگوید: زمانی که لوله آب محله ما دچار شکستگی شد به سرعت موضوع را به مسئولان آبفا بندرماهشهر اطلاع دادیم، ولی سه هفته به طول انجامید تا این لوله ترمیم شود و در طول این مدت آب در حال هدر رفت و کوچه در حال تبدیل شدن به دریاچه‌ای طبیعی شده بود.

میلاد رئیسی افزود: مسئولان آبفا بندرماهشهر چگونه انتظار دارند مردم نسبت به مصرف آب صرفه‌جویی کنند، در حالی که خود اداره آبفا به عنوان نخستین متولی در امر نگه‌داری و حراست خطوط آب، اقدامی سریع در جهت ترمیم شکستگی لوله‌های آب انجام نمی‌دهد!

یکی دیگر از ساکنین منطقه نوپاژ در بندرماهشهر گفت: لوله انتقال آب به شهرک شهید رجایی بیش از ۲سال دچار شکستگی شده و روزانه حجم زیادی آب که می‌بایست به دست مردم برسد با بی‌توجهی اداره آبفا بندرماهشهر درحال تلف شدن است و این بی‌مدیریتی ظلمی بزرگ به مردم بندرماهشهر است.

اما نارضایتی های مردم تنها به شکستگی لوله ها و هدر رفت آب ختم نمی شود، بلکه مدیران در جلب رضایت مردم در خصوص گرفتگی فاضلاب برخی کوچه ها و همچنین معضل بزرگتری به نام اقدامات بعد از ترمیم که شامل زیرسازی و آسفالت می شود هم ناکارآمدی خود را نشان داده اند.

تلاش‌های زیادی به منظور ارتباط و مصاحبه با مدیر آبفا بندرماهشهر صورت پذیرفت، اما پس از سه هفته پیگیری ، رئیس آبفا بندرماهشهر حاضر به پاسخگویی نشد.

حال باید دید که تا چه زمانی رئیس آبفا بندرماهشهر در مقابل سوالات اصحاب رسانه و مردم سکوت خواهد کرد. اما مدیران آبفا استان خوزستان باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و با واکنش خود به نگرانی مردم پاسخ دهند./فارس