استاندار خوزستان خبر داد:

اعطای یکهزار بورس تحصیلی به دانش‌آموزان ممتاز و بی‌بضاعت استان خوزستان/۵۷۶ کلاس درس جدید در مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خوزستان از تهیه هزار بورس تحصیلی برای دانش‌ آموزان بی‌بضاعت ممتاز استان خبر داد و تصریح کرد: در ابتدای مهرماه شرایط و ملاکهای لازم جهت دریافت این بورس توسط آموزش و پرورش اعلام خواهد شد و سپس در دی‌ماه به دانش‌آموزان واجد شرایط اعطا می‌شود.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که امروز شنبه ۱۷ شهریورماه ۹۷ در محل سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی ضمن اشاره به پروژه‌های در دست اجرای استانداری خوزستان در زمینه آموزش و پرورش استان گفت: شناسایی و جذب کودکان شش تا ۱۴ سال بازمانده از تحصیل اولین پروژه‌ای است که امسال برای دومین سال پیاپی توسط استانداری خوزستان اجرایی خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود: البته از تمامی فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراها نیز انتظار است که در این خصوص با استانداری همکاری نزدیک داشته باشند تا بالطبع هرچه سریعتر شرایط لازم برای ادامه تحصیل آنها فراهم شود.

وی در ادامه از تهیه هزار بورس تحصیلی برای دانش‌ آموزان بی‌بضاعت ممتاز استان خبر داد و تصریح کرد: در ابتدای مهرماه شرایط و ملاکهای لازم جهت دریافت این بورس توسط آموزش و پرورش اعلام خواهد شد و سپس در دی‌ماه به دانش‌آموزان واجد شرایط اعطا می‌شود.

شریعتی اضافه کرد: البته منابع مالی این بورسیه‌ها نیز از طریق منابع استانی و همچنین از محل مشارکتهای مردمی تامین خواهد شد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: طرح ایجاد مدرسه مجازی برای ادامه تحصیل دختران با استعدادی که در مقطع دبیرستان بنا به دلایل فرهنگی، اقتصادی و جغرافیایی مجبور به ترک تحصیل شده‌اند نیز قرار است برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در استان خوزستان اجرایی ‌شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به تصویب این طرح در شورای اجتماعی کشور گفت: محتوای آموزشی این طرح که توسط وزارت آموزش و پرورش تامین خواهد شد از طریق بستر مجازی و به وسیله تجهیزاتی که توسط استانداری تهیه می‌شود در اختیار این دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

شریعتی اظهار کرد: طرح برگزاری کلاسهای کنکور با حضور موسسات برتر کشوری در استان و انعقاد موافقت‌نامه جهت پوشش کلاسهای کنکور در مناطق برخوردار و کم برخوردار به صورت همزمان نیز از جمله دیگر طرحهایی است که استانداری خوزستان در زمینه مسائل آموزشی دانش‌آموزان استان برای سالجاری در نظر گرفته است.

استاندار خوزستان از اختصاص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات اجتماعی کشور جهت تجهیز مدارس کم برخوردار شهری استان در مهرماه امسال خبر داد و عنوان داشت: طی توافق صورت گرفته با معاونت اجتماعی، علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور ما در سالجاری نه تنها در بحث تامین وسایل سرمایشی و همچنین هوشمند‌سازی مدارس یک تحول اساسی را ایجاد می‌کنیم بلکه در مسئله مبارزه با ریزگردها و آلودگی هوا نیز به تدریج اقدام به نصب پنجره‌های دوجداره‌ای در مدارس استان خواهیم کرد.

وی بیان کرد: از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و شوراها انتظار داریم که نسبت به اجرای هرچه باشکوهتر همایش شهرستانی پروژه مهر با آموزش و پرورش منطقه و شهرستان خود همکاری نزدیکی داشته باشند و نیز از فرمانداران می‌خواهیم که بطور ویژه تمامی امکانات شهرستان خود را برای تجهیز مدارس بسیج کنند.

شریعتی در پایان با بیان اینکه امسال مدارس کانکسی استان به طور کامل جمع‌آوری خواهند شد اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید علاوه بر اضافه شدن۵۷۶ کلاس درس جدید قرار است که تا پایان سال نیز بیش از ۵۰۰ کلاس درس دیگر هم به مدار آموزش و پرورش استان اضافه شود.