فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی خبر داد:

دستگیری یک حفار غیرمجاز اشیاء تاریخی و فرهنگی در شوش

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از دستگیری فردی که اقدام به حفاری غیرمجاز به قصد کشف اشیاء تاریخی و فرهنگی در شهرستان شوش کرده بود، خبر داد.

خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سرهنگ حسین بهداروند امروز شنبه ۱۷ شهریورماه ۹۷ با اعلام این خبر گفت: عملیات مذکور براساس گزارش رسیده از عوامل حراست طرح نیشکر میان آب شهرستان شوش در راستای تعامل با فرماندهی یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی استان خوزستان صورت گرفت.

او ادامه داد: فرد مذکور به قصد کشف اموال فرهنگی و تاریخی در اطراف امامزاده مشعشع، درحال تردد در محل بود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و هماهنگی‌های لازم، عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی شوش با همراهی نیروی انتظامی به آن منطقه عزیمت کردند که در نتیجه آن یک نفر حفار غیر مجاز دستگیر شد.

بهداروند از پیگیری موضوع توسط مراجع قضایی و تلاش برای دستگیری متهمان احتمالی دیگر خبر داد و عنوان کرد: حافظان اصلی آثار تاریخی شهروندان هستند و ما منتظر گزارشات مردمی در راستای حفظ و نگهداری میراث فرهنگی استان هستیم.

او صیانت از میراث فرهنگی را وظیفه یگان حفاظت اداره‎کل استان دانست و ابراز امیدواری کرد: میراث گران‎بهای خوزستان با شایستگی و با حفظ امانت به نسل آینده تحویل داده شود.