نخستین همایش مداحان و شعرای آئینی یگان‌های ارتش استان خوزستان برگزار شد

نخستین همایش مداحان و شعرای آئینی یگان‌های ارتش استان خوزستان با حضور جانشین قرارگاه جنوب غرب ارتش در اهواز برگزار شد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در این همایش امیر سرتیپ دوم محمد مختاری فر جانشین قرارگاه جنوب غرب ارتش گفت: تحقق صراط مستقیم قرائت شده در نماز تنها در سایه وجود ولایت امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه عمال آمریکایی و سعودی و سایر حاکمان ظالم نمی‌توانند نشان دهنده صراط مستقیم باشند اظهار داشت: پیروی از ولایت فقیه که همان ادامه ولایت امیرالمومنین است تنها راهی است که ما را به نحو احسن در صراط مستقیم قرار می‌دهد‌

جانشین قرارگاه جنوب غرب ارتش در پایان یادآور شد: از آنجایی که مداحان در تمامی دنیا مورد رصد قرار می‌گیرند لذا لازم است که با پذیرش یکسری شرایط در این خصوص در واقع راویان صدیقی در زمینه حادثه عظیم عاشورا و قیام اباعبدالله‌الحسین باشند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد خاکی رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب، تیپ ۱۹۲ زرهی با بیان اینکه مداحان زینت هیأتهای عزاداری هستند اظهار کرد: امروزه مداحان پرچم‌دار تمامی مراسمات شادی و عزای اهل بیت (ع) هستند.

وی خاطر‌نشان کرد: از آنجایی که اثر بخشی یک مداحی وابسته به توجه هرچه بیشتر مداح به سخنان و سیره بزرگان دین است لذا مداحی که در این زمینه به درستی حرکت کند می‌تواند شور حسینی را در بین عزاداران ایجاد کند.

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب، تیپ ۱۹۲ زرهی در پایان ضمن بیان این مطلب که مداحان باید از ایجاد بدعت در عزاداریها اجتناب کنند اظهار داشت: مداحان باید همیشه در مداحی‌های خود نسبت به آنچه که بیان می‌کنند مراقبه داشته باشند زیرا امروزه مداحی‌ها تشکیل دهنده فکر و باور مردم هستند.