مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد:

پرداخت ۷۰ درصد اعتبارات اشتغال روستایی استان خوزستان/ بانکهای استان در تصویب طرحهای اشتغال همکاری ضعیفی دارند

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه ۷۰ درصد اعتبارات اشتغال روستایی استان پرداخت شده است اظهار کرد: تعداد پرداختی‌های بانکهای استان در زمینه اشتغال روستایی تا ابتدای شهریورماه در حدود ۷۶۲ طرح به ارزش ۱۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و قابلیت اشتغالزایی برای یکهزار و ۸۴۵ نفر بوده است.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در دهمین جلسه شورای اشتغال استان خوزستان که امروز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه ۹۷ با حضور سرپرست جدید وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد سید‌نور محمدپور ضمن اشاره به سرشماری سال ۱۳۹۵ و کاهش نرخ بیکاری استان از ۲۵/۷ درصد به ۱۴/۳ درصد گفت: میزان نرخ مشارکت اقتصادی استان خوزستان از ۳۴/۶ درصد در سال ۱۳۹۰ به ۴۰/۸ درصد در سال ۱۳۹۰ ارتقا پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه با بیان اینکه جمعیت فعال استان خوزستان در حال افزایش است اظهار کرد: میزان جمعیت فعال استان در سال ۱۳۹۰ در حدود یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۴۵۲ نفر بوده که این مقدار در سال ۱۳۹۵ به رقم یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۴۵ رسیده است.

وی از افزایش جمعیت شاغل استان خوزستان در فاصله بین سالهای ۹۰ تا ۹۵ خبر داد و تصریح کرد: جمعیت شاغل استان خوزستان علیرغم اینکه در سال ۱۳۹۰ در حدود ۹۵۴ هزار و ۴۰۸ نفر بوده است در سال ۱۳۹۵ به میزان یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۲۶ نفر رسیده است.

محمد‌پور یا بیان اینکه جمعیت بیکار استان خوزستان در فاصله زمانی ۹۰ تا ۹۵ روند نزولی را پیدا کرده است اظهار کرد: میزان جمعیت بیکار خوزستان در سال ۹۰ در حدود ۳۳۰ هزار و ۴۴ نفر بوده که این رقم در سال ۹۵ به ۲۲۲ هزار و ۱۹ نفر کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان میزان اعتبارات اشتغال روستایی استان را ۳۳۷ میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: تعداد طرحهایی که تا ابتدای شهریورماه سال ۹۷ به بانکهای توسعه تعاون، بانک کشاورزی، پست‌بانک و صندوق کارآفرینی امید استان فرستاده شده است در حدود سه هزار و ۴۲۲ طرح با قابلیت اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۲۳۵ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد اعتبارات اشتغال روستایی استان پرداخت شده است اظهار کرد: تعداد پرداختی‌های بانکهای استان در زمینه اشتغال روستایی تا ابتدای شهریورماه در حدود ۷۶۲ طرح به ارزش ۱۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و قابلیت اشتغالزایی برای یکهزار و ۸۴۵ نفر بوده است.

محمدپور در مورد آخرین وضعیت طرح اشتغال فراگیر استان خوزستان گفت: کل اعتبارات ابلاغی به استان در این خصوص ۱۲۳۷ میلیارد تومان بوده که تعداد طرحهای ارسالی به بانکها ۵۳۶ طرح به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای پنج‌هزار و ۱۲۰ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: تعداد طرحهای پرداختی‌ توسط بانکهای استان در حدود ۴۱ طرح با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۲۹ نفر است.

وی ضمن اشاره به همکاری ضعیف بانکهای استان در تصویب طرحهای اشتغال فراگیر گفت: با توجه به اینکه نرخ بیکاری ۱۴/۳ درصدی استان که از ۱۲/۷ درصد میانگین کشوری بیشتر است ما انتظار داریم که بانکها در زمینه جذب هرچه بیشتر این تسهیلات اشتغالزایی همکاری بیشتری داشته باشند.

محمدپور در پایان میزان اعتبارات ابلاغی مشاغل خانگی استان خوزستان را ۳۲ میلیارد تومان دانست و عنوان داشت: میزان پرداختی بانکها در این زمینه تاکنون ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون برای دو هزار و ۱۶۸ طرح بوده که در کل می‌توان گفت که ۶۸ درصد اعتبارات مشاغل خانگی استان پرداخت شده است.