سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد:

وجود ۲۲۰ هزار بیکار در استان خوزستان؛ باید با اشتغال بیشتر از مهاجرت مردم جلوگیری کنیم

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خوزستان دارای شرایط ویژه‌‌تری نسبت به دیگر استانهای کشور است اظهار کرد: با توجه به وجود ۲۲۰ هزار بیکار در استان خوزستان ما وظیفه داریم که با یک نگاه ویژه‌تر به استان خوزستان در زمینه اشتغال نه تنها به ماندگاری مردم را در این استان کمک کنیم بلکه از مهاجرت آنها نیز به خارج از استان جلوگیری کنیم.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در دهمین جلسه شورای اشتغال استان خوزستان که امروز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه ۹۷ در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد انوشیروان محسنی بند پی گفت: اگر چه خوزستان استانی فعال در چهار بخش کشاورزی، نفت، صنعت و خدمات است ولی برطبق آمار و ارقام ارائه شده نسبت به دیگر استانها در بخش خدمات فعالیت کمتری دارد که باید هرچه سریعتر آن را تقویت کرد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادءور شد: بخش خدمات به دلیل توانایی بالایی که در ایجاد مشاغل غیر‌مستقیم دارد باید همیشه در شرایط رکورد اقتصادی یکی از جاهایی باشد که زمینه اشتغال در آن سهل‌ الوصول‌تر شود.

وی با بیان اینکه در سالجاری در حوزه اشتغالزایی کشور در چهار بعد برنامه‌ریزهای خیلی خوبی شده است اظهار کرد: گزارشها نشان می‌دهد که طرح اشتغال فراگیر به دلیل نرخ بالای سود تسهیلات آن، هنوز نتوانسته است که به نحو قابل قبولی تحرک لازم را در بحث اشتغال کشور فراهم کند.

محسنی بیان کرد: استان خوزستان در حوزه اشتغال روستایی از میزان ۳۴۰ میلیارد تومانی که سهمیه داشته است در حدود ۱۱۷ میلیارد تومان پرداختی داشته باشد که در واقع می‌توان گفت از این لحاظ خوزستان دارای شرایط نسبتا مطلوب‌تری نسبت به دیگر استانها است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: البته استان خوزستان در دیگر بخشهایی چون کاروزی و مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی نیز نقاط دارای ضعفی است که باید هرچه سریعتر در این زمینه‌ها هم تحرک چشمگیری‌تری ایجاد شود.

وی نرخ بیکاری استان خوزستان را ۱۴/۳ درصد عنوان کرد و افزود: استان خوزستان علیرغم داشتن میزان نرخ بیکاری بالا نسبت به میزان کشوری که ۱۲/۷ درصد است ولی در عین حال هم دارای نرخ مشارکت بالاتری نسبت به متوسط کشوری است.

محسنی بند‌پی اضافه کرد: البته استان خوزستان می‌تواند به استثنای این تسهیلات اشتغالزایی که توسط دولت در نظر گرفته شده است از اعتبارات ملی کمیته امداد و سازمان بهزیستی هم که توسط مجلس تصویب شده است نیز در زمینه طرحهای اشتغالزای خود بهره‌گیری کند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به پیشنهاد معاونت اقتصادی استاندار خوزستان در افزایش هرچه بیشتر میزان تسهیلات اشتغالزایی استان گفت: قطعا ما باید در میزان این اعتبارات یک بازنگری اساسی را نیز لحاظ بکنیم زیرا تعیین میزان این تسهیلات در آبان و آذر سال گذشته که هنوز کشور دچار افزایش نرخ ارز نشده بود صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه خوزستان دارای شرایط ویژه‌‌تری نسبت به دیگر استانهای کشور است اظهار کرد: با توجه به وجود ۲۲۰ هزار بیکار در استان خوزستان ما وظیفه داریم که با یک نگاه ویژه‌تر به استان خوزستان در زمینه اشتغال نه تنها به ماندگاری مردم را در این استان کمک کنیم بلکه از مهاجرت آنها نیز به خارج از استان جلوگیری کنیم.

محسنی بندپی ضمن بیان این مطلب که ما باید با حفظ اشتغال‌های موجود در استان از بیکاری‌های اجباری نیز جلوگیری کنیم عنوان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بکارگیری دو هزار میلیارد تومان در این زمینه یک ستاد فعال حمایت از بنگاهها و کارگاههای فعال اقتصادی را تشکیل داده است که این ستاد با رصد ماهانه‌ای که به عمل می‌آورد ضمن شناسایی بنگاههای مشکل‌داری که با تنش و بحران مالی مواجه شده‌اند موجبات تداوم فعالیت اقتصادی آنها را فراهم می‌کند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان یادآوری کرد: از آنجایی که در حال حاضر معضل بیکاری به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شده است لازم است که ما با یک نگاه علمی، تخصصی و کارشناسی موجبات رفع هرچه بیشتر این معضل را فراهم کنیم.