نماینده بهبهان: سئوال از رئیس جمهور سیاسی نیست

خورنا: نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سوال از رئیس جمهور به سود کشور، مردم و دولت است.

محمدباقر شریعتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: مخالفان طرح سئوال از رئیس جمهور می‌گویند این طرح تبعات منفی دارد اما آنها را مطرح نکرده و به کلی گویی روی می‌آورند در حالی این که کلی گویی‌ها چیزی را مشخص نکرده و قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: اگر می‌گویند این طرح تبعات اقتصادی دارد باید بدانند که سوال نمایندگان این بار هیچ رنگ و بوی سیاسی نداشته و کاملا اقتصادی است.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت ارز در ساعات مختلف روز مقادیر متفاوتی بوده که جای سوال از مسئولان آن دارد و ما نیز می‌خواهیم بپرسیم آیا بیکاری و گرانی نیز از ارز و تحریم‌ها نشأت گرفته‌اند؟

وی ادامه داد: سوال از رئیس جمهور چنانچه پاسخ‌هایی کارشناسانه و عالمانه دریافت کند به سود مردم، مملکت و حتی دولت خواهد بود و همه از آن استقبال خواهند کرد.

شریعتی خاطرنشان کرد: هدف ما از سوال از رئیس جمهور نیز روشن شدن اذهان عمومی در خصوص مسائل اقتصادی کشور است و هیچ ارتباطی به سیاست و اینگونه موضوعات ندارد.

وی با اشاره به صحبت‌های مختلف مطرح شده در خصوص نظر مقام معظم رهبری در رابطه با این طرح گفت: رهبر انقلاب در هر زمانی سخنی بگوید با جان و دل قبول می‌کنیم اما این بحث‌های اخیر، برداشت‌های شخصی افراد از سخنان ولی‌فقیه بوده و این موضوع در مجلس نیز مطرح شده است.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اما این موضوع به خوبی مشهود است که مقام معظم رهبری از اموری که در مسیر قانون قدم بردارند، رضایت دارد.

وی در پایان در خصوص انصراف تعدادی از نمایندگان از ادامه طرح و به حد نصاب نرسیدن امضاها برای اجرای سوال از رئیس‌جمهور گفت: پس‌گیری امضا از اختیارات قانونی نمایندگان است اما کمی اشکال و نقض آیین‌نامه‌ای و قانونی نیز دارد که نیاز به بحث و تحلیل بیشتری داشته و در حال تدوین آن هستیم.