اطلاعیه شبکه بهداشت شهرستان رامشیر در پی انتشار یک کلیپ منسوب به این واحد درمانی در فضای مجازی

خورنا – فرزاد شعبانی

بنام خداوند متعال
با سلام و احترام

درپی انتشار کلیپی در فضای مجازی که در آن فردی در کنار آرامگاهی نشسته و از عدم رسیدگی منجر به فوت فرزند بیمار خود ناله میکند و با بررسی صحبت ها و نوشتار توضیح این کلیپ، موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی به استحضار می رسد:
۱_ در صحبت های فرد نشان داده شده نام بیمار فوت شده، نوع بیماری و بیمارستان یا درمانگاه محل مراجعه وی بیان نشده و تنها در پایان کلیپ نوشتاری نشان داده می شود که گویا این موضوع در شهرستان رامشیر اتفاق افتاده است. مسلما با تغییر نوشته پایانی می توان این کلیپ را به هر بیمارستان یا شهرستانی القا نمود.
۲_ استعلام از اداره ثبت احوال، شهرداری، بیمارستان حضرت رسول اکرم ص و نیز واحد آمار مرکز بهداشت شهرستان رامشیر به هیچ وجه حدوث چنین فوتی را در شهرستان رامشیر تایید نمی کند.
۳_ بررسی سوابق یکساله مراجعین به اورژانس و درمانگاه بیمارستان رامشیر و استعلام از پزشکان اورژانس آن، مراجعه چنین بیماری با این اوصاف را نشان نمی دهد.
۴_ بررسی محل ضبط کلیپ توسط کارشناسان فرمانداری، شهرداری و ارگانهای مرتبط نشان می دهد محلی که این کلیپ در آن ضبط شده در هیچکدام از آرامستان های حوزه رامشیر نمی باشد.
۵_ کلیه سوابق موجود از عدم وجود اعتراض، شکایت و یا مراجعه فرد یا افرادی به بیمارستان، شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری، مراجع قضایی یا دفتر امام جمعه محترم شهرستان بمنظور پیگیری موضوع از سوی والدین یا نزدیکان متوفی مورد ادعا حکایت دارد.
۶_ نام بردن از کشورهای یمن و سوریه و عنوان اینکه پول نفت و گاز به کجا می رود؟ نوع موزیک و نوع حرکات نمایشی فرد موجود در کلیپ وجود انگیزه سیاسی، تشویش اذهان و برانگیختن احساسات شنونده را تقویت می کند. کلیپ طوری تنظیم شده که بیشتر احساس تنفر، خشمگینی و تفرقه را برمی انگیزد.
۷_ شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامشیر با ارجاع موضوع به معاونت درمان و حراست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خواستار بررسی و پیگیری از طریق پلیس فتا بمنظور کشف منبع و مبدا انتشار کلیپ شده است.

در پایان از کلیه هموطنان عزیز خواهشمندیم از انتشار تصاویر و ویدئوهایی که مغرضانه، بدون منبع و با هدف ایجاد تشویش و تفرقه پخش می شوند خودداری فرمایند.

با آرزوی تندرستی و سعادت / روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامشیر