دبیر کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور :

بالن مخابراتی استان خوزستان تا پایان امسال هوا می‌شود

دبیر کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور عنوان کرد: برطبق دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالجاری برای هر کدام از استانهای کشور یک بالن مخابراتی در نظر گرفته می‌شود که در این راستا به استان پهناوری چون خوزستان نیز تا پایان امسال پنج تا شش بالون مخابراتی تحویل داده می‌شود.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در جلسه کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان یدالله صمدایی با بیان اینکه طرح ایجاد بالونهای مخابراتی یا ایستگاههای هوایی تقریبا از دو سال پیش استارت خورده است اظهار کرد: نمونه ا‌ولیه این کار در ایام اربعین سال گذشته و سپس در استان کرمانشاه تست کردیم.

دبیر کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور نمونه اولیه بالون‌های مخابراتی را دارای یکسری مشکلاتی دانست و افزود: پوشش خیلی اندک  بسته‌های مخابراتی نمونه‌های اولیه این بالنهای مخابراتی مهمترین مشکلی بود که در نسخه‌های جدید این اشکالات بکلی برطرف شده است.

وی عنوان کرد: برطبق دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالجاری برای هر کدام از استانهای کشور یک بالن مخابراتی در نظر گرفته می‌شود که در این راستا به استان پهناوری چون خوزستان نیز تا پایان امسال پنج تا شش بالون مخابراتی تحویل داده می‌شود.

صمدایی افزود: البته در حال حاضر یک نسخه ۳۰۰ کیلویی مخصوص تهران ساخته شده و برای ۱۰ استان کشور من‌جمله خوزستان نیز نسخه ‌های ۵۰ کیلویی در حال ساخت است.

دبیر کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور تصریح کرد: این نسخه جدید از بالونهای مخابراتی در صورت وقوع حوادث بحرانی توانایی عملیاتی شدن در کمتر از دوساعت را دارند و می‌توانند یک پوشش ۳۰ کیلومتری مخابراتی را برای دو هزار کابر در مکانهای صاف و هموار فراهم کند.

وی در پایان بیان داشت: از جمله مهمترین قایلیتهای نسخه‌ جدید بالونهای مخابراتی اینست که نه تنها بر روی گوشیهای معمولی مردم نیز جواب می‌دهد بلکه نقاط کور اپراتورهای مخابراتی را هم می‌توانند به خوبی پوشش دهند.