بی اطلاعی از سرنوشت فاسدان بی اعتمادی مردم را در پی دارد

خورنا- حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اندیمشک اظهار کرد:گردش آزاد اطلاعات مالی مانع فساد خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت نقش دستگاه قضا در برخورد با مفسدان، افزود: شفاف سازی اگر وجود نداشته باشد، مفسد سواستفاده حداکثری از بیت‌المال را خواهد شد.

امام جمعه اندیمشک عنوان کرد: اگر دیوار رشوه و رانت فرو ریزد توسعه و پیشرفت شکل خواهد گرفت و به تبع آن اعتماد عمومی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مطبوعات نقش شفاف سازی و روشنگری را در جامعه دارند، بیان کرد: خبرنگاران و مطبوعات باید به مانند یک نگهبان جلوی فساد، تنبلی و رشوه را بگیردند و چشم و گوش مردم باشند.

حسینی نوری با اشاره به ضربات احتکار در بازار گفت: همه ما اگر موردی را دیدیم که فسادی ایجاد کرد و موجب اخلال در بازار شد باید این جرم‌ها را به مراجع مربوطه گزارش دهیم.

وی افزود: وقتی از سرنوشت مفسدان و دزدان اطلاعی در دست نباشد و محاکمه آنان را نبیینیم، مسلما مردم بی اعتماد خواهند شد.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) که عدالت را نور چشم مردم خطاب می‌کنند، گفت: برخورد قاطع با فاسد و نظارت حداکثری در بازار راه مبارزه با مشکلات اقتصادی است.

وی عنوان کرد: فردی به من مراجعه کرد و گفت برای گرفتن یک وام دو میلیون تومنی، دو سال است که در حال دوندگی هستم، آنوقت برخی میلیاردها تومان از پول بیت المال می‌گیرند و پاسخگو هم نیستند.

انتهای پیام/