اطعام ۱۷۰ هزار نفر در سطح استان خوزستان به مناسبت عید غدیر

خورنا- حجت‌الاسلام محمد امین فاطمی‌کیا با اشاره به هفتمین سال اجرای طرح ضیافت علوی، اظهار کرد: طرح ضیافت علوی اگر چه تا چهارمین سال خود فقط در اهواز و چند نقطه آن اجرا می‌شد، اما از سال ۹۵ و با شروع فعالیت‌های رسانه‌ای پیرامونی شهرهای زیادی در اجرای این طرح مشارکت کردند و این طرح در دو سال ۹۵ و ۹۶ به صورت استانی به اجرا درآمد.

وی افزود: همچنین سال ۹۶ هم در رایزنی‌های صورت گرفته با بنیاد غدیر کشور این طرح به صورت کشوری اجرا شد و دبیرخانه طرح ضیافت علوی نیز در بنیاد غدیر خوزستان راه‌اندازی شد.

دبیر اجرایی طرح ضیافت علوی در خوزستان با اشاره به موج احساسات مردمی نسبت به ولایت در عید غدیر و تاکید روایات ائمه(ع) بر اطعام فقرا و مومنان در این روز، گفت: نکته مهم این است که شعائر دینی ما دارای ویژگی نمادین هستند، عید غدیر و همه مناسک مربوط به آن همه حقیقت ولایت و امامت را در خود دارد.

وی افزود: طرح ضیافت علوی دارای نتایجی با رویکردهای تربیتی همچون حس تعاون، همبستگی اجتماعی، مسئولیت پذیری نسبت به اجتماع و فرهنگ سازی و جامعه سازی است، همه مردم از همه اصناف جامعه حول محور ولایت در این طرح مشارکت دارند.

فاطمی‌کیا اظهار کرد: از یک ماه قبل اقدامات تبلیغی و ستادی طرح ضیافت علوی توسط کارگروه‌ها آغاز شد، پس از مهیای مقدمات کار، آشپزها کار پخت را شروع می‌کنند، امسال این طرح در ۱۰ نقطه اهواز و ۱۶ شهرستان استان اجرا می‌شود.

وی افزود: شعار ما اطعام ۱۲۴ هزار نفری است اما براساس آمار رسیده به بیش از ۱۷۰ هزار پرس افزایش خواهد داشت که احتمال دارد در روزهای آینده هم بیشتر شود؛ همه مبالغ و هزینه‌های طرح ضیافت علوی خودجوش و مردمی تامین شده و حتی اگر نهادهای دولتی کمکی هم برای طرح داشته باشند برای پخت غذا استفاده نمی‌شود بلکه در امور مربوط به تبلیغات و… صرف می‌شود.

دبیر اجرایی طرح ضیافت علوی در خوزستان اظهار کرد: ۱۰ نقطه اهواز شامل کوی سیدخلف، شریعتی جنوب، حصیرآباد، کوی مدرس، کوی علوی، ملاشیه، فاز ۲ پاداد، بهارستان، باغ شیخ، شهرک دانشگاه در طرح شناسایی شدند که به صورت میدانی غذا در آن توزیع می‌شود؛ همچنین طرح در شهرهای اندیمشک، ایذه، باغملک، بهبهان، حمیدیه، دزفول، سوسنگرد، خرمشهر، شادگان، شوشتر، لالی، ماهشهر، مسجدسلیمان، هویزه، بندرامام و کارون به اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: توزیع به دو شیوه میدانی و متمرکز انجام می‌شود؛ توزیع متمرکز و هدفمند در بیمارستان‌ها و بخش‌های شناسایی شده و البته توزیع در محل پخت غذا در جنب مسجد الغدیر هم صورت می‌گیرد.

فاطمی‌کیا با بیان اینکه هدف ما توانمندسازی افراد شناسایی‌شده در طرح بوده است، اظهار کرد: با توجه به این که زیرساخت‌های تحقق این امر در اختیار کمیته امداد است ما افراد را به آنها معرفی می‌کنیم تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: اقدام فرهنگی که همزمان با اجرای طرح هم انجام می‌شود، برگزاری مسابقه کتابخوانی «مناظره دکتر و شیخ» است.

وی بیان کرد: با همکاری صورت گرفته میان ما و کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان و موسسات خیریه افراد نیازمند شناسایی شدند و غذا میان مومنان و فقرا توزیع خواهد شد، همچنین همزمان با پخت غذا جشن متمرکز مردمی عید غدیر هم برگزار می‌شود که از سوی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خوزستان اهدا ۴۰۰ کمک هزینه خرید جهیزیه در آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/