عمل جراحی تعویض شریان آئورت با موفقیت انجام شد

خورنا- دکتر محسن تبرک پور رئیس بیمارستان بزرگ دزفول اظهار کرد: بیمار که مردی ۳۶ساله بود به علت پاره گی شریان آئورت به همراه نارسایی دریچه آئورت در زمینه فشارخون بالا مراجعه کرده و با توجه به نیاز به تکنیک وتجهیزات پیچیده این عمل وعدم سابقه عمل مشابه دربیمارستان بزرگ دزفول، تصمیم به اعزام بیمار به اهواز و در نهایت تهران گرفته شد که هرکدام به دلایلی انجام نشد.

وی افزود: در روز پنجشنبه ۱۱مرداد ۹۷ باتوجه به خطر بالای مرگ بیمار و نیاز به عمل جراحی فوری تصمیم به عمل جراحی گرفته شد.

رئیس بیمارستان بزرگ دزفول ادامه داد: درطول ۶ ساعت عمل جراحی (۱۶ تا ۲۲ شب) پارگی آئورت که از بالای دریچه آن شروع و تا شریانهای فرعی داخل مغزی گسترش یافته بود، ضمن ترمیم دریچه آئورت، کار تعویض قوس آئورت را با ماده سنتتیک انجام گرفت.

تبرک پور افزود: این عمل یکی از پیچیده ترین عمل های جراحی قلب باز است و برای اولین بار در این مرکز با موفقیت انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان بزرگ دزفول و کادر پزشکی با تمامی قوت و دقت برای مردم خدمت می کنند، اظهار امیدواری کرد با هزینه های بسیار کم و داشتن این استعدادهای بالا و سهولت و نزدیکی این خدمات، بتوان با اطمینان بیشتری خدمات تخصصی و جراحی قلب را برای مردم ارائه داد.

آئورت (Aorta) یا بزرگ‌ سرخرگ، سرخرگ بزرگی است که به بطن چپ قلب متصل است و خون تصفیه‌شده را به تمام بدن می‌رساند.

مهمترین شاهرگ بدن، آئورت است که خون را از بطن چپ قلب دریافت و به اعضای بدن می‌رساند. آئورت سه لایه داخلی، میانی و خارجی دارد که از کلاژن، الاستین و عضلات صاف ساخته شده‌اند.

انتهای پیام/