مراسم دعای عرفه در چهار بقعه شاخص دزفول برگزار می شود

خورنا- حجت الاسلام مجتبی خمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عرفه به معنای شناخت است، یعنی روز عرفه روزی است که انسان به شناخت خدا می رسد.

وی افزود: روز عرفه، به نوعی عید است، هر چند عید نامیده نشده ولی از نظر امام معصوم (ع) روز عرفه، عیدی است از اعیاد مسلمین و علت تقدم عید عرفه، روز عرفه و عید قربان بر این است که انسان اول با کسب معرفت به خداوند تقرب پیدا کند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دزفول در ادامه گرفتن روزه، اقامه نماز مخصوص، صدقه و غسل را از جمله اعمال مستحب و پرفیض در روز عرفه برشمرد و گفت: اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان دزفول با همکاری هیئت های مذهبی در چهار بقعه شاخص شهرستان مراسم روح بخش و معنوی مناجات روز عرفه را برگزار خواهد کرد.

حجت الاسلام خمیدی عنوان کرد: آستان محمدبن موسی کاظم، سبزقبا (ع)، آستان محمدبن جعفرطیار، علی مالک و قدمگاه امام رضا (ع) چهار بقعه ای هستند که فردا (سه شنبه) میزبان مردم برای برگزاری دعای عرفه خواهند بود.

وی با دعوت از مردم شهرستان دزفول برای حضور در این مراسم معنوی گفت: آئین مناجات روز عرفه در آستان سبزقبا رأس ساعت ۱۶ و ۳۰ و در سایر بقاع ذکرشده ساعت ۱۷ روز سه شنبه برگزار خواهد شد ضمن اینکه این مراسمات با نوای دلنشین مداحان همراه خواهد بود.

انتهای پیام/