لزوم اخذ سند برای تثبیت مالکیت موقوفه‌های خوزستان

خورنا- جت السلام و المسلمین سید محمد طباطبایی، ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه خوزستان، اظهار کرد: خوزستان یک استان پهناور است که ۴۱۶ بقعه از آن در سامانه جامع بقاع کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه برخی از بقاع استان شاخص هستند و از آن جمله آنها می توان به علی ابن مهزیار اهوازی(ع) اشاره کرد، افزود: از سال ۹۲ تاکنون فعالیت های عمرانی چشمگیری در بقعه علی ابن مهزیار اهوازی(ع) صورت پذیرفت که با همت مردم، سازمان برنامه و بودجه و اعضای هیئت امنا محقق شده است.

حجت السلام طباطبایی، بیان کرد: طی سال های اخیر در سایر بقاع متبرکه نیز از کنار خلیج فارس در امامزاده عبداله هندیجان تا امامزاده عبداله دهدز در شهرستان ایذه، از امامزاده حیدر، فضل و اباذر بهبهان تا شاهزاده احمد اندیمشک، از سبزه قبا در دزفول و مقام شامخ حضرت دانیال نبی (ع) در شوش تا بیش از ۱۰۰ بقعه امامزاده در شوشتر کارهای عمرانی خوبی انجام شد.

وی خبر داد: در خوزستان پنج هزار و ۴۶۸ موقوفه ثبت شده و ۱۴ هزار و ۵۱۹ بقعه در سراسر خوزستان داریم. این موقوفه ها با نیت های مختلفی اهدا شده و مهمترین آن موقوفه مرحوم نظام مافی هست که با ۱۹۷ هزار هکتار از رامشیر تا ماهشهر ادامه دارد.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: یکی از کارهایی که برای حفظ موقوفه‌ها باید انجام شود، تثبیت مالکیت است که بدون اخذ سند ممکن نیست؛ با تلاش همکاران میزان اسناد اخذ شده از سال ۹۳ تاکنون از تعداد سندهایی که در کل سال های فعالیت اوقاف استان بیشتر است.

حجت السلام طباطبایی، اضافه کرد: پیش‌تر یک هزار و ۱۲۹ سند برای موقوفه های استان اخذ شده بود که دو هزار و ۱۴۱ رقبه به آن وصل شد اما از ۹۳ تاکنون یک هزار و ۶۱۸ سند اخذ شده که ۳ هزار و ۱۳۷ رقبه به آن متصل شده است.

وی بیان کرد: تعداد بسیاری رقبه دیگر داریم که هنوز در سامانه برای اتصال به اسناد ثبت نشده که بعد از ثبت می توان گفت در حقیقت بیش از دو برابر کل عمر اوقاف طی این مدت برای موقوفات خوزستان سند اخذ شده است.

در پایان این مراسم از زحمات حجت السلام و المسلمین سید محمد طباطبایی تقدیر و حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز که پیش از این در اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان به عنوان مدیرکل مشغول به خدمت بود به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان معرفی شد.

انتهای پیام/