آخرین خبرها از راه آهن بروجرد/ بودجه راه آهن خرم آباد صفر می شود

خورنا- علی علیخانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان در ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با موضوع پروژه ها و طرح های بروجرد با اشاره به راه آهن بروجرد، اظهار داشت: در آخرین پیگیری که در این رابطه داشتیم شرکت ساخت اعلام کردند در دورود – بروجرد به عنوان یک آنتی در حال تکمیل مدارک هستیم.

اختصاص ۴ میلیارد برای تملک زمین پروژه راه آهن بروجرد

وی با بیان اینکه هنوز مدارک این تکمیل نشده است، گفت: راه آهن بروجرد در پروژه دورود- خرم آباد – اندیمشک ادغام شده و این امر به این معناست که دارای ردیف اعتباری شده است.

علاالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل اساسی این پروژه تملک زمین بود، اظهار داشت: در این راستا چهار میلیارد تومان با تخصیص ۱۰۰ درصد برای این امر در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه تیم ارزیابی زمین ظرف دو هفته گذشته در بروجرد مستقر شدند، ادامه داد: در این راستا، راه همواره بوده و مشکلی برای اجرا وجود ندارد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نام این پروژه در قانون نیز دورود – بروجرد- غرب کشور است، ادامه داد: آنتنی که عنوان می شود، فاز اول کار است و فاز دوم باید به خط بین المللی عراق وصل شود.

پروژه راه آهن بروجرد از جدول شماره ۲۰ بودجه خارج شود

عباس گودرزی نماینده دیگر مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه راه آهن بروجرد مصوبه دارد، اما در جدول شماره ۲۰ بودجه بوده است، گفت: در این راستا امسال وزیر راه و شهرسازی و همچنین آقای نوبخت این پروژه را در موافقت پروژه دورود- خرم آباد – اندیمشک ادغام کردند.

وی تاکید کرد: در این راستا استاندار لرستان با توجه به اینکه نماینده عالی دولت در استان است، برای بودجه ۹۸ به صورت ویژه پیگیری کند که وزارتخانه آن را به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد بدهد و از جدول ۲۰ بودجه خارج شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: کل پروژه از جدول ۲۰ خارج نشده است، فقط بخش آنتنی در موافقت نامه خرم آباد- اندیمشک ادغام کرده اند.

گودرزی بیان داشت: رایزنی استاندار در این رابطه یک اثر دارد و نمایندگان نیز اثر خود را دارد.

اعتبار راه آهن خرم آباد در سال ۹۸ صفر می شود

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در این رابطه با بیان اینکه باید پیگیری لازم صورت گیرد که مناقصه این پروژه برگزار شود، گفت: یا این پروژه در قالب ۲۵ درصد به پیمانکار ابلاغ شود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه روی غلتک است، گفت: اگر پروژه اعتبار ملی گرفت، این بخش نیز سهم خود را دارد.

استاندار لرستان تاکید کرد: این موضوع امسال یکی از موضوعات اصلی پیگیری ما است، اگر این را به نتیجه نرسانیم دچار مشکل می شویم.

خادمی با تاکید بر اینکه راه آهن از محل مطالبات تهاتری فولاد در حال اجرا است، گفت: مطالبات تهاتری امسال نزدیک ۳۸۰ میلیارد بوده که از این میزان ۳۰۰ میلیارد جذب شده است و ۸۰ میلیارد دیگر امسال جذب می شود.

وی بیان داشت: در این راستا اعتبار پروژه راه آهن خرم آباد در سال ۹۸ صفر می شود، بنابر این باید از الان تلاش کنیم که در بودجه ۹۸ عدد خوبی برای راه آهن بگذاریم چرا که تا کنون پیوست نداشته، تنها اعتبار تملک داشته است.

انتهای پیام/