خدمات در حوزه آبفا در شهرهای تابع اندیمشک ارتقا می‌یابد

خورنا- پیمان جهانگیری عنوان کرد: شهرهای تابع اندیمشک با توجه به این‌که چند سالی از اعلام شهر، شهرهای بیدروبه، چمگلک و آزادی می‌گذشت اما در بلاتکلیفی بوده و آبفای روستایی همچنان وظیفه عرضه آب در شبکه توزیع را به‌عهده داشت.

وی افزود: شهرهای تابع اندیمشک به دلیل بلاتکلیفی در تبدیل آبفا از روستایی به شهری با مشکلاتی روبرو بودند که با پیگیری استاندار خوزستان و نماینده مردم اندیمشک و برگزاری چندین جلسه در ارتباط با واگذاری شهرهای تابع از آبفای روستایی به شهری مقدمات انجام و زمینه مناسب فراهم شد.

فرماندار اندیمشک با لزوم تاکید بر ارتقای خدمات در حوزه آب‌رسانی و فراهم سازی زمینه رضایت شهروندان گفت: آبفای شهری در شهرهای چمگلک، بیدروبه و آزادی جایگزین آبفای روستایی شده و خدمات در حوزه آبفا در شهرهای تابعه اندیمشک ارتقا خواهد یافت.

جهانگیری افزود: در شهرهای آزادی، چمگلک و بیدروبه حدود ۱۸ هزار نفر جمعیت ثابت حضور داشته و با توجه به موقعیت شهرها جمعیت شناور محسوس نیز حضور دارد که این امر لزوم توسعه خدمات در این شهرها است.

طرح جامع آب‌رسانی در اندیمشک اجرا می‌شود

جهانگیری تصریح کرد: طرح جامع آب‌رسانی اندیمشک با هدف توسعه و در مسیر چشم انداز آینده شهرستان با پیش‌بینی جمعیت ۲۵۰ هزار نفری در اندیمشک اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول طرح جامع آب‌رسانی اندیمشک با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، افزود: با تکمیل این طرح آب‌رسانی به شهرهای چمگلک، آزادی، بیدروبه و حسینیه شهرهای تابعه شهرستان اندیمشک به صورت قابل توجه انجام و نیازهای شهرهای شهرستان اندیمشک تامین خواهد شد.

فرماندار اندیمشک گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح جامع آب‌رسانی در شهرستان اندیمشک ۲۰۰ روستا از خدمات آب‌رسانی این طرح در شهرستان بهره‌مند می‌شوند.

مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی مهم و حیاتی است

جهانگیری اظهار کرد: روش‌های سنتی کشت در مصرف آب بهینه نبوده و باید با مدیریت جهادی با بهره از روش‌های نوین آب‌یاری در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و از منابع موجود به بهترین شکل استفاده کرد.

وی با تاکید بر استفاده از روش آب‌یاری قطره‌ای افزود: جهاد کشاورزی تسهیلات حمایتی مطلوبی در این زمینه به کشاورزان پرداخت می‌کند و باید با توجه به هدر رفت آب در شیوه سنتی کشت با توجه به دغدغه کشاورزان زمینه مناسب برای توسعه کشت به روش آب‌یاری قطره‌ای برای کاهش مصرف آب و عدم هدر رفت آب استفاده کرد.

فرماندار اندیمشک با اشاره به جایگاه کشاورزی در تولید و رونق اقتصادی گفت: با توجه به اهمیت تولیدات کشاورزی و تامین امنیت غذایی با رویکرد اشتغالزایی از طرح‌های حوزه کشاورزی با تمام توان از متقاضیان طرح‌های کشاورزی در شهرستان حمایت می‌شود.

انتهای پیام/