مرز تخریب و انتقاد در رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد

خورنا- حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی نوری عصر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در مصلای نماز جمعه اندیمشک عنوان کرد: شناخت خبرنگاران و اصحاب رسانه از مسائل و موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان، استان و کشور یک نیاز مهم برای پوشش اخبار و آگاهی‌بخشی به جامعه است.

وی، نقد منصفانه را سازنده و عاملی برای رفع مشکلات در جامعه خواند و افزود: رسانه‌ها مرز تخریب و انتقاد را رعایت کرده و در تنظیم و تبعیین ابعاد اخبار آگاه‌سازی جامعه را به عنوان هدف مدنظر قرار دهند.

امام جمعه اندیمشک راه ماندگاری کارهای فرهنگی را شناخت از جامعه و فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و تصریح کرد: شناخت اصحاب رسانه از موضوعات اگر بر اساس اطلاعات دقیق و همراه با مسئولیت‌پذیری باشد، هم‌افزایی و وحدت جامعه را به دنبال دارد.

وی گفت: رسانه‌ها در انعکاس اخبار از نگاه سیاسی و جانبدارانه در پوشش اخبار پرهیز کرده و با پرهیز از علایق و سلایق سیاسی به پوشش اخبار و تحلیل موضوعات با نگاه به منافع شهروندان توجه کنند.

حجت‌الاسلام حسینی نوری، نقش رسانه در وحدت و هم‌افزایی جامعه را مهم ارزیابی و تصریح کرد: نقد و انتقاد با تخریب در رسانه یک‌سان نبوده و باید مرز نقد و تخریب مد نظر قرار داده شود و از تخریب در رسانه‌ها دوری شود.

امام جمعه اندیمشک با بیان اینکه مرز تخریب و انتقاد در رسانه‌ها توجه شود، گفت: انتقاد سازنده همراه با راهکار عملی و علمی هنر اصحاب رسانه محسوب شده و راه را برای پیشرفت و توسعه جامعه فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/