طرح بزرگراه مهران-دهلران-اندیمشک با ۶۰۰ میلیارد تومان اجرایی می شود

خورنا- قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: هم اکنون پروژه های مختلفی در استان ایلام در مناطق و بخش های مختلف در حال اجرایی شدن است.

وی گفت: در بخش راه ها کارهای بسیار بزرگی در استان شکل گرفته است، بیش از ۹۸ میلیارد تومان برای پروژه های راهسازی استان جذب شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه برای تونل کبیرکوه بیش از ۴۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است، تصریح کرد: برای تونل قلاجه ۱۵ میلیارد تومان و کنارگذر غربی مهران شش میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

سلیمانی دشتکی افزود: قرار است با مشارکت بخش خصوصی طرح بزرگراه مهران-دهلران-اندیمشک با ۶۰۰ میلیارد تومان اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ میلیون دلار برای توسعه میدان های نفتی مشترک در استان اختصاص یافته است، گفت: چهار درصد از این میزان اعتبار صرف توسعه زیرساخت های استان می شود.

استاندار ایلام افزود: طرح های بزرگ اقتصادی مثل پتروشیمی ایلام، پتروشیمی دهلران، ان ج ال دهلران و…در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای بخش اربعین در استان اختصاص یافته است، گفت: بیش از ۹۸ درصد مسیر ایلام-مهران برای اربعین چهار بانده شده است.

سلیمانی دشتکی افزود: در کنار مرز مهران، دو مرز چنگوله و چیلات نیز تصویب شده است که زیرساخت های لازم در این مرزها در حال انجام است.

وی افزود: بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در استان جذب شده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه امروز منطقه آزاد تجاری مهران تصویب شده است، گفت: در آینده ای نزدیک با سرمایه گذاری مناسب می توان برای توسعه استان گام هایی بلند برداشت.

انتهای پیام/