برای مقابله با فساد باید با با آقا زاده‌ها، ژن‌های خوب و مفسدین اقتصادی برخورد جدی و قاطع انجام شود

خورنا- حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: امروز مشکلات اقتصادی گسترده‌ای برای کشور ایجاد شده است و این مشکلات قابل انکار نیستند و همین موضوع در برخی موارد، سبب نارضایتی شهروندان شده است.

وی با اشاره به برخی مشکلات کشور در عرصه اجتماعی و اقتصادی، افزود: برخی بر این باورند که ریشه مشکلات کنونی کشور در حوزه اقتصادی مربوط به خارج از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی است اما این باور غلط و نادرست است.

امام جمعه اندیمشک عنوان کرد: ما باید بدانیم بخش مهمی از مشکلات کنونی کشور ریشه در داخل دارد و اگر ما به توان داخلی خود بیش از گذشته توجه و روحیه خودباوری و توان جوانان و ظرفیت‌های داخلی و متعدد دیگر خود را مورد توجه قرار دهیم، بسیاری از مشکلات کنونی در کم‌ترین زمان ممکن، قابل رفع شدن هستند و زمینه برای توسعه کشور بیش از گذشته فراهم می‌گردد.

به راه و منطق رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد توجه جدی نشده است و این خود از مهم ترین دلایل ایجاد مشکلات اخیر اقتصادی است

وی با بیان این که رهبر معظم رهبری بارها به خود باوری و توان جوانان و تقویت تولید ملی به عنوان یک راه و منطق مهم در توسعه کشور و رفع مشکلات شهروندان توجه و تاکید کرده‌اند، گفت: اقتصاد مقاومتی و توجه به سبک زندگی اسلامی از جمله رهنمودهای مقام معظم رهبری به دولت مردان در این حوزه است که متاسفانه در طول سال‌های اخیر به این رهنمودها توجه کافی نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نوری با اشاره به این که اگر به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی توجه گردد، بسیاری از مشکلات کشور رفع و رضایت شهروندان از خدمات صورت گرفته تأمین می‌شود، بیان کرد: ایران اسلامی پشتوانه انقلاب، دفاع مقدس، اهل بیت(ع) و دفاع از جبهه‌های مقاومت و مردم خود را داشته و این همان راه و منطق مقام معظم رهبری در رفع مشکلات کشور است.

وی با اشاره به این که فساد در حوزه اقتصادی یکی از مشکلات کنونی کشور است، توجه به رفع مشکلات این حوزه و مقابله با نقشه‌های دشمن و آگاهی به شهروندان در این حوزه را ضروری دانست و افزود: برای برخورد با فساد در کشور باید از تمام ظرفیت‌ها و توان قانونی خود استفاده و در این عرصه از هیچ تلاشی، دریغ نکنیم.

برای مقابله با فساد باید با با آقا زاده‌ها، ژن‌های خوب و مفسدین اقتصادی برخورد جدی و قاطع انجام شود

امام جمعه اندیمشک با بیان این که برای مقابله با فساد باید با با آقا زاده‌ها،ژن‌های خوب و مفسدین اقتصادی برخورد جدی و قاطع انجام شود، گفت: دستگاه‌های نظارتی کشور با در برخورد مفسدین و متخلفین اقتصادی بیش از گذشته قاطع بوده و طبق قانون با آن‌ها برخورد و متخلفین را به مردم معرفی کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی نوری با اشاره به لزوم وجود یک عزم و اراده جدی برای برخورد با مفسدین اقتصادی، ادامه داد: مماشات با مفسدین و متخلفین حوزه اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که در کشور وجود دارد و همین مقوله، بیش از گذشته لزوم توجه به مقابله با فساد در کشور را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به این که تا زمانی که مفسدین را با اسم و نام‌های مخفف مانند ب ز ش ج و … معرفی می‌شود، و با ژن‌های خوب و آقا زاده‌ها برخورد جدی و قانونی نشود این وضعیت سروسامان پیدا نخواهد کرد، گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید دارند، در کشور و ایران اسلامی هیچ خط قرمزی برای مقابله با فساد وجود ندارد.

برخورد قاطع و بدون مماشات با متخلفین و اتخاذ سیاست‌های مناسب اقتصادی و توجه به راه و منطق پیش بینی شده توسط رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی، می‌تواند ما را از شرایط موجود، عبور دهد

امام جمعه اندیمشک با بیان این که فساد ممکن است برای کشور بحران ایجاد و مشکلات شهروندان را گسترش دهد، عنوان کرد: عزم جدی برای برای رفع مشکلات اقتصادی وجود ندارد، برخورد قاطع و بدون مماشات با متخلفین و اتخاذ سیاست‌های مناسب اقتصادی و توجه به راه و منطق پیش بینی شده توسط رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی، می‌تواند ما را از شرایط موجود، عبور دهد.

وی با اشاره به این که برخی مسئولان علت اصلی مشکلات موجود و عمده مشکلات ما را مربوط به خارج از مرزهای کشور می‌دانند، افزود: برخلاف تصور عده‌ای که خیال می‌کنند مشکلات ریشه خارجی دارد، مشکلات کنونی کشور مربوط به داخل است و با اتحاد و همبستگی و اتخاذ سیاست‌های درست اقتصادی می‌توان مشکلات مردم را در این عرصه، رفع کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی نوری با بیان نقش روحانیون شیعه در تاریخ و همراهی با مردم در رفع مشکلات آن‌ها، خاطر نشان کرد: روحانیون باید در این زمینه همراه و پشتیبان مردم و دولت باشند و مطابق با خط ولایت و منطق رهبر معظم رهبری در جهت توسعه ایران اسلامی و رفع مشکلات کشور گام بردارند.

علی رغم وجود مشکلات اقتصادی و ضرورت رفع آن‌ها نباید مردم را نا امید کرد

وی با اشاره به این که علی رغم وجود مشکلات اقتصادی و ضرورت رفع آن‌ها نباید مردم را نا امید کرد، افزود: خدمات صورت گرفته به شهروندان در طول سال‌های اخیر و اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات کشور باید به مردم معرفی شوند چرا که نا امید کردن مردم، نقشه دشمن برای تضعیف کشور است و ما باید در این حوزه بیش از گذشته، نسبت به معرفی و بیان دستاوردهای انقلاب، تلاش کنیم.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به لزوم نظارت و ساماندهی بر بازار، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی که طبق قانون در این زمینه وظیفه و تکلیف قانونی دارند باید وارد عمل شوند و با بسیج تمام امکانات در این عرصه گام برداشته و نیازهای شهروندان را به صورت کامل تأمین و از هیچ تلاشی دریغ نکنندچرا که مردم کشور و انقلاب خود را دوست دارند و برای دفاع از ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف مجاهدت کرده و این بار نیز پشتیبان کشور و انقلاب هستند و ذره‌ای از خط و مسیر ولایت جدا نمی‌شوند.

انتهای پیام/