دومین گلخانه هیدروپوینک اندیمشک افتتاح شد

خورنا- سید هدایت اله موسوی ، اظهار داشت: با توجه به نیازهای غذایی شهروندان و هم چنین حفظ و نگهداری از منابع آبی کشور توجه به توسعه خدمات کشاورزی و بهینه سازی مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی، باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

وی با اشاره به طرح‌های در حال اجرای شهرستان اندیمشک در حوزه بهینه سازی مصرف آب در حوزه تولیدات کشاورزی، افزود: یکی از طرح‌های اداره جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک در این حوزه توجه به توسعه کشت‌های نوین گلخانه‌ای و استفاده از روش‌های به روز در این زمینه است.

تاکنون ۲ گلخانه به روش هیدروپونیک در شهرستان به بهره برداری رسیده است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به این که تاکنون ۲ گلخانه به روش هیدروپونیک در شهرستان به بهره برداری رسیده است، عنوان کرد: این گلخانه‌ها به جدیدترین تجهیزات روز دنیا مجهز و با توجه به استفاده از کم‌ترین میزان آب در تولیدات کشاورزی در این روش کشت، توسعه خدمات این حوزه در شهرستان جدی گرفته می‌شود.

وی با بیان این که از سرمایه گذران برای حضور در فرصت‌های شغلی و تولیدی حوزه کشاورزی شهرستان حمایت و تسهیلات مورد نیاز آنان در صورت تأییدمراجع قانونی تأمین می‌گردد، گفت: ظهر امروز دومین گلخانه هیدروپونیک اندیمشک در جاده سد دز اندیمشک با حضور مسئولان محلی و استانی به بهره برداری رسید.

موسوی با اشاره به این که در این گلخانه ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار شاخه گل رز وجود دارد، بیان کرد: دومین گلخانه هیدروپونیک اندیمشک با مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع تکمیل و با بهره برداری از آن در فاز نخست بیش از ۷ فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد گردید.

از سرمایه گذاران حوزه کشت گلخانه‌ای در شهرستان اندیمشک حمایت می‌شود

وی با بیان این که برای اجرای این گلخانه بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان توسط بخش خصوصی و ۳ میلیارد و چهارصد میلیون ریال از طریق تسهیلات بانکی، اعتباراختصاص یافته است، افزود: این تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با سود ۱۴ درصد به سرمایه گذار بخش خصوصی اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به این که بیش از این نیز یک واحد گلخانه صنعتی تولید گل‌های زینتی در شهرستان اندیمشک با استفاده از روش هیدروپونیک به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: با بهره برداری از این طرح نیز، بیش از ۱۷ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد گردید.

وی با بیان این که نخستین گلخانه هیدروپونیک شهرستان اندیمشک با مساحتی بالغ بر ۵ هزار متر مربع و سرمایه‌ای بیش از ۱۰ میلیارد ریال و با مشارکت بخش خصوصی افتتاح و برای بهره برداری از آن نیز بیش از ۴ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافت، خاطر نشان کرد: سهم مجری نیز در اجرای این طرح، اعتباری در حدود ۵ میلیارد ریال بوده و یک میلیارد ریال نیز به سرمایه در گردش اجرای این طرح اختصاص یافت.

موسوی با اشاره به این که شهرستان اندیمشک یکی از مهم‌ترین تولید کنندگانگل‌های زینتی استان خوزستان است و در صورت توجه به کشت و تولید محصولات این حوزه، فرصت گسترش تولید ملی و خود کفایی در حوزه محصولات کشاورزی و افزایش کار آفرینی در شهرستان بیش از گذشته، فراهم می‌شود، گفت: هیدروپونیک یک روش کشت نوین در تولید محصولات گلخانه‌ای است که علاوه بر حفظ منابع طبیعی و مالی در گسترش تولیدات حوزه کشاورزی شهرستان، مؤثراست.

انتهای پیام/