کارگاه تخصصی «فیلم و سینما بر پرده نقره‌ای» در بهبهان برگزار شد

خورنا: کارگاه تخصصی «فیلم و سینما بر پرده نقره‌ای» با حضور فیلم‌سازان خوزستانی در بهبهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، کارگاه تخصصی «فیلم و سینما بر پرده نقره‌ای» با حضور احمدرضا درویش، کارگردان مطرح سینمای کشور و جمعی از فیلم‌سازان خوزستانی در تالار آفاق این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی‌منفرد، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان در سخنانی کوتاه ضمن خیرمقدم به مسئولان و هنرمندان حاضر در کارگاه، به بیان تاریخچه‌ای از هنر سینما پرداخت و بر گسترش این هنر در استان و بهبهان تاکید کرد.

احمدرضا بشیری، مدیرعامل شرکت فیلم‌سازی ماران فیلم جنوب که به عنوان نخستین شرکت فیلم‌ساز بهبهان در این شهرستان فعالیت می‌کند، به بیان جایگاه هنر سینما در بهبهان و اهداف و برنامه‌های شرکت خود پرداخت و گفت: در آینده‌ای نزدیک مرکزی آموزشی در حوزه سینما در این شهرستان افتتاح خواهد شد که می‌تواند گام مؤثری در ارتقای این هنر در میان مردم بهبهان باشد.

احمدرضا درویش نیز کارگاه تخصصی خود را با حضور جمعی از فیلم‌سازان خوزستانی برگزار کرد که طی آن مباحثی در خصوص مسایل فنی، فیلم‌سازی و روند فیلم‌سازی احمدرضا بشیری مطرح شده و سینماگران جوان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در پایان نیز فیلم مستند تاریخی «اهواز ساتراپ نشین» آخرین ساخته احمدرضا بشیری و از تولیدات ماران فیلم جنوب پخش و در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

به گفته بشیری، شرکت ماران فیلم جنوب در نظر دارد از این پس کارگاه‌های تخصصی فنی و فیلم‌سازی را با حضور بزرگان سینمای ایران به طور مداوم در بهبهان برگزار کند.