اجرای ۲۰ طرح بزرگ گردشگری در دزفول و در رودخانه دز مورد توجه قرار گرفته است

محمدعلی دوایی فر در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در دزفول، اظهار داشت: شهرستان دزفول در حوزه گردشگری دارای ظرفیت مهم و عمده‌ای است و رودخانه دز به عنوان یک ثروت مهم گردشگری برای توسعه این شهرستان مطرح است.

وی با بیان این که برای اجرای این طرح‌ها باید بیش از گذشته به ظرفیت‌های بخش خصوصی توجه کرد، افزود: با حضور و استفاده از فرصت و سرمایه گذاری بخش خصوصی، می‌توان مسیر توسعه گردشگری و اقتصادی دزفول را بیش از گذشته و با توجه به ظرفیت رودخانه دز، فراهم کرد.

شهردار دزفول با بیان این که به همین جهت، اجرای ۲۰ طرح بزرگ گردشگری در دزفول و در رودخانه دز مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: رودخانه دز، محور اجرای طرح‌های گردشگری و تحقق اهداف سند چشم انداز توسعه شهرستان دزفول است.

وی با بیان این که در شهرستان و در جهت تأمین نیازهای شهروندان و توسعه دزفول اقدامات جدی صورت گرفته و برنامه ریزی‌های مختلفی شده است، گفت: اجرای طرح‌های گردشگری در رودخانه دز، نیازمند موافقت اداره میراث فرهنگی و آب فا شهرستان است و با پیگیری و مساعدت آن‌ها، اقدامات لازم و قانونی به اجرا می‌رسد.

دوایی فر با اشاره به ظرفیت‌ها و بستر فرهنگی دزفول ادامه داد: دزفول دارای یک هویت و ظرفیت فرهنگی غنی است و به همین جهت، اولویت در اجرایطرح‌های عمرانی شهرستان توسعه شهرستان با توجه به این ظرفیت‌ها و رشد و شکوفایی آن‌ها است.

وی با اشاره به این که اجرای این طرح‌های عمرانی موجب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در شهرستان می‌شود، بیان کرد: هر کدام از طرح‌های گردشگری پیش بینی شده برای اجرا در بستر رودخانه دز به توسعه دزفول و افزایش شاخص‌های مختلف آن، کمک می‌کند و به همین جهت امیدواریم در کم‌ترین زمان ممکن شاهد اجرا و بهره برداری از آن‌ها باشیم.

شهردار دزفول با بیان این که علی رغم ظرفیت‌های آبی شهرستان باید نسبت به حفظ و نگهداری از این منابع به عنوان یک ثروت طبیعی توجه داشت، خاطر نشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، ۷۰ درصد آب مورد نیاز بخش فضای سبز دزفول از منابع آبی غیر شرب، تأمین می‌شود.

وی افزود: به همین جهت تأمین کامل آب شرب فضای دزفول از منابع غیر شرب، مورد توجه قرار گرفته است و به زودی تمام آب مورد نیاز فضای سبز شهر از این منابع تأمین و اقدامات لازم توسط شهرداری دزفول در این زمینه پیش بینی و در کم‌ترین زمان ممکن به اجرا می‌رسند.

انتهای پیام/