معاون آموزش و پرورش خوزستان:

توصیه شخصی بوسیله نامه رسمی اداری تخلف است؛ مدیر متخلف در اولین فرصت توبیخ خواهد شد

معاون آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه اطلاعرسانی صحیح یک خبرنگار به هیچ عنوان جرم نیست اظهار کرد: اگر ثابت شود که مدیری به وسیله نامه رسمی اداره به زیر مجموعه خود یک توصیه شخصی کرده است مطمئن باشید بی هیچ شک و شبهه‌ای در اولین فرصت مدیر متخلف توبیخ خواهد شد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در نشست خبری مدیران حوزه فرهنگی و آموزشی خوزستان که شامگاه چهارشنبه هفتم شهریور‌ماه ۹۷ در حاشیه آخرین روز نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد اردشیر شجاعی با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان از لحاظ تعداد دانش‌آموز دارای رتبه سومی در بین استانهای کشور است اظهار کرد: ما اعتقاد داریم که نه تنها وجود برنامه‌ریزی مناسب لازمه موفقیت در هر کاری است بلکه نوک پیکان نقدها هم باید همیشه متوجه برنامه‌ریزی‌ها باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان در ادامه توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی را به عنوان یکی از اولویت کاری اداره‌ متبوعش معرفی کرد و خبر داد: در سالجاری ما توانستیم برای دومین سال پیاپی رتبه اول توسعه پیش‌دبستانی را در کشور کسب کنیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه سال تحصیلی گذشته بیش از ۱۰۵ هزار نوآموز خوزستانی در کلاسهای مختلف موفق به طی کردن دوره پیش دبستانی شدند.

شجاعی بیان کرد: توانمند کردن بچه‌ها برای ورود به پایه اول ابتدایی و کاهش هرچه بیشتر افتهای تحصیلی در این دوره از جمله اهداف اصلی برقراری دوره پیش دبستانی در استان خوزستان است.

معاون آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه توسعه دوره پیش دبستانی موجب کاهش هرچه بیشتر آمار تکرار پایه در حوزه آموزش ابتدایی استان شده است اظهار کرد: ما برخلاف سال شروع بحث پیش دبستانی در استان که دارای رتبه سی‌‌ام کشوری تکرار پایه بودیم هم‌اکنون در این زمینه ما رتبه پانزدهم کشوری را کسب کرده‌ایم.

وی ضمن اشاره به نقش مثبت توسعه پیش دبستانی در امر اشتغال استان گفت: خوشبختانه ما از طریق توسعه پیش‌ دبستانی توانستیم بیش از ۱۲ هزار نفر از جوانان استان را مشغول به کار کنیم.

شجایی اضافه کرد: البته از طریق توسعه پیش‌دبستانی بیش از هفت‌هزار و ۳۰۰ نفر نیز به عنوان معلم حق‌التدریس به مجموعه آموزش و پرورش استان هم اضافه شد.

معاون آموزش و پرورش خوزستان یکی از مشکلات استان را آمار بالای بیسوادی دانست و افزود: آموزش و پرورش استان خوزستان برای کاهش هرچه بیشتر میزان نرخ بیسوادی در استان طرحی را تحت عنوان انسداد مبادی بیسوادی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی بیان داشت: ما اعتقاد داریم تا به بیسوادی به مثابه یک رفتار ناهنجار اجتماعی نگریسته نشود به هیچ عنوان قادر به ریشه‌کنی این معضل اجتماعی نخواهیم بود. لذا در این زمینه اصحاب رسانه و سایر فعالین فرهنگی می‌توانند نقش بسیار موثری را ایفا کنند.

شجاعی عنوان داشت: ارتقای نرخ میانگین نمرات نهایی دوره متوسطه دوم برای موفقیت هرچه بیشتر دانش‌آموزان استان در بحث کنکور دانشگاه نیز یکی دیگر از اولویت‌های آموزش و پرورش استان خوزستان می‌باشد که تاکنون به جد دنبال شده است.

معاون آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ما در بحث ارتقای رتبه کنکوری دانش‌آموزان استان از سال اول که استان دارای رتبه بیست و هفتمی کشوری بود طرح را شروع کردیم و در پارسال توانستیم با کسب رتبه نوزدهمی کشور به موفقیت چشمگیری در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی رشد سلامت جسمانی دانش‌آموزان و آموزش مهارتهای زندگی به آنها را نیز از جمله دیگر اولویتهای کاری آموزش و پرورش خوزستان قلمداد کرد و بیان داشت: اعتقاد دارم که بزرگترین دستاورد آموزش و پرورش خوزستان طی سالهای اخیر اینست که
توانسته خود را به عنوان دغدغه اصلی و اول مسئولین استان قرار دهد. بطوریکه شاهدیم در حال حاضر تمامی مسئولین استان برای رفع مشکلات ءموزش و پرورش پای کار آمده‌اند.

شجاعی در مورد شرط استخدام افراد به عنوان نیروهای حق‌التدریسی در آموزش و پرورش گفت: طبق مصوبه مجلس تنها کسانی می‌توانستند به عنوان نیروی حق‌التدریس در آموزش و پرورش استخدام شوند که از سال ۱۳۹۱ به ماقبل چهار سال تمام در مدارس دولتی به عنوان مربی پیش دبستانی مشغول به کار بوده‌اند و لذا ما برای احصای این شرط مجلس یک فرمی تحت عنوان فرم شش امضایی در نظر گرفتیم که در آن برای تایید هر فرد متقاضی به امضای مدیر مدرسه، حراست، بازرسی، معاون مالی، معاون آموزشی و رئیس اداره آن شهرستان نیاز بود.

معاون آموزش و پرورش خوزستان در پایان با بیان اینکه اطلاعرسانی خبرنگار به هیچ عنوان جرم نیست اظهار کرد: اگر ثابت شود که مدیری به وسیله نامه رسمی اداره به زیر مجموعه خود یک توصیه شخصی کرده است مطمئن باشید بی هیچ شک و شبهه‌ای در اولین فرصت مدیر متخلف توبیخ خواهد شد.