نجفی، ولایتی، ناطق نوری و روحانی نامزدهای نهایی دولت وحدت ملی هستند

خورنا: جریانی در کشور به نام جریان افراطی وجود دارد که تلاش می کند برخورد جنجال آفرین با هر گونه طرح فکر، ایده و دیدگاه‌های سازنده که از روی عقلانیت و اعتدال از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح می شود، داشته باشد. این جریان افراطی در موضوع دولت وحدت ملی تلاش کرد برخورد جنجال آفرین با این دیدگاه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نظریه دولت وحدت ملی سال ها پیش از سوی علی اکبر ناطق نوری مطرح شد، اظهار داشت: بعد از طرح موضع توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی جنجال آفرینان تلاش کردند بگویند منظور گوینده که زنده هم است این است که دولت وحدت ملی یعنی در کنار ضد انقلاب قرار گرفتن در حالیکه خط قرمز آقای هاشمی انقلاب است.

رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول تاریخ انقلاب مورد تهاجم ضد انقلاب جریان افراط گرا بوده است. ضد انقلاب‌هایی نظیر اکبر گنجی علیه آقای هاشمی جفاکارانه مطلب نوشتند و هم ضد انقلاب‌هایی از نوع سران فرقان که او را ترور کردند و هم بعضی افراط گران که معتقدم تشت رسوایی آنها از بام افتاده و در آینده ماهیتشان رو خواهد شد. خط قرمز آیت الله هاشمی رفسنجانی اسلام، انقلاب، استقرار نظام جمهوری اسلامی و مکتب فکری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است. اگر دقت کنید حتی خط قرمز آقای هاشمی بچه هایش هم نبودند.

علی عسگری ادامه داد: رفتار احمدی نژاد در دفاع از جوانفکر و موضعگیری آیت الله هاشمی رفسنجانی در قبال فرزندانش گویای تفاوت میان این دو شخصیت سیاسی است.

نماینده مجلس هفتم خاطرنشان کرد: منظور آیت الله هاشمی رفسنجانی یک دولت وحدت ملی در چارچوب قانون اساسی است که زیر نظر رهبر انقلاب انجام وظیفه کند. معتقدم دولت وحدت ملی به گونه ای نیست که برای بعضی هضمش مشکل باشد و خیلی سخت باشد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: مجموعه افرادی که خود را در مجموعه نظام تحلیل و تفسیر می کنند و شاید اختلاف سلیقه هم با یکدیگر داشته باشند اما اسلام، انقلاب، امام و رهبری را قبول دارند و می خواهند در کشور وظیفه انقلابی و ملی خود را انجام دهند می توانند در دولت وحدت ملی مشارکت کنند. افرادی مانند محمد علی نجفی، علی اکبر ولایتی، علی اکبر ناطق نوری ، حسن روحانی و بسیاری از چهره هایی که در دولت های گذشته جزو اعضای کابینه بودند می توانند با حفظ سلایق و در یک چارچوب مدیریتی در دولت وحدت ملی حضور داشته باشند.

رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه معتقدم احمدی نژاد باید در سال ۸۴ باید به رقبای خود میدان عمل می‌داد و آنها را در کابینه خود به کار می‌گرفت، اظهار داشت: افرادی مانند محسن رضایی، علی لاریجانی و محمد باقر قالیباف می توانستند در کابینه احمدی نژاد باشند. در دیداری که در ابتدای پیروزی احمدی نژاد با وی انجام دادم عنوان کردم قالیباف می تواند وزیر کشور یا وزیر راه دولت نهم شود اما آقای احمدی نژاد عنوان کرد من نیروی ستاره دار نمی خواهم. در ادامه به او گفتم پس شما به دنبال افرادی هستید که دنبال سر شما بدوند. یقین بدانید با تفکری که شما دارید افراد توانمند حاضر نمی شوند زیر نظرتان کار کنند.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که نامزدهای نهایی دولت وحدت ملی چه افرادی هستند، اظهار داشت: نامزد نهایی باید در شکل و شمایل آقای هاشمی رفسنجانی و افرادی نظیر محمد علی نجفی، علی اکبر ولایتی، علی اکبر ناطق نوری ، حسن روحانی می توانند رئیس این دولت باشند.

علی عسگری با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در انتخابت آینده خواها مشارکت حداکثری و دولت کارآمد هستند، گفت: کارشناسی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی دولت کارآمد را دولت وحدت ملی می داند و فردی مانند محسن رضایی در قالب یک محافظه کاری از نوع خاص خودش دولت ائتلافی را عنوان می کند. به عبارتی اگر رضایی ترس دارد که اسم دولت وحدت ملی را بیاورد اما خود آن را برای برون رفت از وضع موجود فریاد می زند.

رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که در دولت وحدت ملی مد نظر آیت الله هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی نژاد هم می تواند حضور داشته باشد، اظهار داشت: احمدی نژاد با سلیقه و سبک مدیریتی که دارد وحدت شکن است و به هیچ وجه وحدت آفرین نیست.