رونمایی خورنا از پشت پرده انتخابات شورای شهر اهواز در روز یکشنبه

جمنای اهواز به نام ارزشها به کام سیاست و قومیت

خورنا | سرویس شهر و جامعه :

جمنای اهواز که توانسته با گرفتن ژست فساد ستیزی وخدمت به مردم در شورای شهر اهواز پیروز شود ، رفته رفته علایق طایفه ای و سیاسی اش رو شد و اگر تاملی بر گزینه های منسوب به هریک از اعضاء شورا را در نظر آوریم در می یابیم که از همان ماه اول شورا هرکدام دنبال منطقه گرایی وقبیله محوری افتادند .
حالا که تنها چند روز مانده به دوره یکساله اول تمام شود و هیات رییسه جدید انتخاب شود، جریان سیاسی موسوم به جمنا تصمیماتی را دنبال می کند که بخوبی نشان می دهد، مطلوب اعضاء شورا چیست وچه بسا یک شهرداری تضعیف شده که بتوان از آن در انتخابات پیش روی مجلس از آن بهره گرفت بسیار مطلوبتر از وضعیت فعلی تلقی شود.

اخبار خارج شده از محافل درونی جمنا حکایت از آن دارد که تصمیم اکثریت اعضای جمنا در شورا آن است که با کنارگذاشتن فلسفی ، ریاست شورا را به عبدالزهرا سنواتی از نزدیکان دکتر سید کریم حسینی گزینه اول انتخابات جمنا در مجلس) واگذار کنند.
گفته می شود دراین توافق که با تلاش و رایزنی شخصی موسوم به علی نژاد و سید کریم حسینی سخنگوی جمنا انجام پذیرفته است ابتدا سید ناصر موسوی نژاد ،عبدالزهرا سنواتی ، سید محسن موسوی زاده، جاسم موسی پور در حکم رای واحد به سیدکریم حسینی اختیار برنامه ریزی وهماهنگ کردن دیگر اعضای جمنا را داده اند.
اسکندر لطفعلی زاده ومحمد رضا ایزدی دو عضو دیگر منتسب به جمنا با قول کسب امتیازاتی از جمله نایب رییس شورای شهر وحضور در ترکیب هیات رییسه جدید شورا و جذب آرای سایر اعضاء شورا حاضر به همراهی شدند.
سید کریم حسینی با استفاده از ملاحظات قومی رای و نظر رحیم کعب عمیرعضو نزدیک به برخی چهره های اصلاح طلب (عموی عبدالقادر کعب عمیر مدیر عامل زیباسازی) را نیز جلب نماید.

بدین ترتیب در صورت عملی شدن برنامه سید کریم حسینی محمد جعفر فلسفی سر لیست جمنا در انتخابات شورا وحامی اصلی منصور کتانباف کنار گذاشته می شود.
در این شرایط سید کریم حسینی می تواند در مرحله اول با در دست گرفتن شورا طرح استیضاح و برکناری کتانباف را رقم بزند و در مرحله دوم با معرفی یک شهردار توافق شده، بر روی ظرفیت شهرداری در انتخابات مجلس آینده حساب کند.

در موضوع سرپرستی نیز توافق شده که موسی شاعری معاون فرهنگی شهرداری و از مسئولین ستاد آیت الله حیدری در مجلس خبرگان استفاده گردد با این توافق از ظرفیت آقای آیت الله محسن حیدری در انتخابات نیز استفاده خواهد شد.
اما مسئله ای که اینجاباقی می ماند آن است که مگر اعضاء جمنایی شورا با شعار شایسته سالاری و خدمت از مردم کسب رای نکرده بودند؟
حال چه شده که بعد از یکسال که هر کدام دنبال هم همجناحی و هم منطقه وقبیله ای افتادند ، باز هم بدون انجام اقدامی مردم پسند به سراغ زد و بند انتخاباتی رفته اند؟ آیا گمان می کنند مردم عملکردهای آنها را تحت نظر ندارند؟ آیا جمنای اهواز می تواند به مردم شریف اهواز توضیح دهد که چه اقدام مثبتی برای مردم کرده که بازهم دنبال کسب رای است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سروش شایگان شما نگران جمنا و مردم اهواز نباش. برو مجیز حسنوند رو بگو و پولت رو بگیر. وضعیت شورای شهر و شهرداری اهواز با تغییرات آتی قطعا بهتر خواهد شد.
  • ناشناس ولک چقدر دروغ می گین ها چقدر اخه چقدر ها