سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان خبر داد:

نمایش اتحاد اقوام خوزستان در جشنواره گردشگری ارومیه

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان از حضور این استان با برنامه‎های آئینی و فرهنگی متنوع در نخستین جشنواره ملی گردشگری آذربایجان غربی خبر داد.

خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، پیمان نبهانی امروز سه‎شنبه ۳۰ مردادماه ۹۷ اظهار داشت: اولین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری آذربایجان غربی با هدف شناسایی ظرفیت‎های گردشگری استان‎های مختلف کشور، سرمایه‎گذاری‎های صورت‎گرفته در این زمینه، معرفی جاذبه‎های موجود، تأسیسات و مؤسسات گردشگری فعال در کشور برپا شده است.

او با اشاره به حضور خوزستان در این رویداد ملی ادامه داد: در این جشنواره گروه‎های هنری عربی و بختیاری از جمله گروه میسان، اقامت‎گاه بوم‎گردی لامردون، صنعتگران در رشته‎های کپو، حصیر و گلیم و نیز غرفه معاونت گردشگری خوزستان به معرفی ظرفیت‎های استان می‎پردازند.

معاون گردشگری خوزستان افزود: در این جشنواره اقامتگاه بوم‎گردی لامردون ضمن معرفی ظرفیت خود، به اجرای فرهنگ‎ها و آئین‎های سنتی با رنگ و بوی خاص بختیاری همچون دستمال‎بازی در محل غرفه خود می‎پردازد که این برنامه در شب نخست نیز بسیار مورد توجه بازدید‌کنندگان واقع شد.

او با بیان این‎که خوزستان طی این پنج روز حضوری فعال در جشنواره خواهد داشت عنوان کرد: برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی فاخر استان و نیز ارائه فعالیت‎ها و اقدامات صورت‎گرفته در خصوص سرمایه‎گذاری در گردشگری خوزستان از دیگر برنامه‎های اداره‎کل میراث فرهنگی استان در جشنواره ملی ارومیه است.

نبهانی با تأکید بر حفظ فرهنگ‎های بومی کشور به واسطه برگزاری چنین رویدادهایی خاطرنشان کرد: ما همیشه اعتقاد داریم برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه به جامعه میزبان و استفاده از امکانات اقتصادی بوجود آمده در عصر گردشگری باید بتوان فرهنگ‎‎های بومی را حفظ کنیم و این چیزی است که در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور نیز لحاظ و تأکید شده است که منافع اقتصادی حاصل از گردشگری را همواره باید لحاظ کرد و جامعه میزبان همواره باید با روی خوش گردشگر را پذیرا باشد.

معاون گردشگری خوزستان در پایان با دعوت از عموم مردم برای بازدید از برنامه‎های آئینی و غرفه‎های خوزستان افزود: اولین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان غربی از شب گذشته (۲۹ مردادماه ۹۷) در محل نمایشگاه‎های دائمی واقع در پارک جنگلی ارومیه گشایش یافت و تا دوم شهریورماه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۳ پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران خواهد بود.