نماینده خرمشهر: طرح سئوال تنها سلاح نمایندگان است

خورنا: نماینده مردم خرمشهر در مجلس با اشاره به وضعیت بد اقتصادی کشور گفت: طرح سئوال و استیضاح تنها سلاح نمایندگان مجلس است.

عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر با اشاره به امضای طرح سئوال از رئیس جمهور اظهار کرد: نمایندگان، وکلای مردم هستند و باید از حقوق آنها دفاع کنند.

وی افزود: مردم به‌طور مستقیم نمی‌توانند از رئیس جمهور سئوال کرده و مشکلاتشان را مطرح کنند به همین دلیل وظیفه ما نمایندگان است که این مشکلات را بازگو کنیم.

*وضعیت خرمشهر اسفبار است

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز وضعیت شهرستان خرمشهر از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و رفاهی بسیار اسفبار است، گفت: مردم خرمشهر زمانی که از من چگونگی وضعیت تورم و گرانی را جویا می‌شوند باید به آنها چه پاسخی دهم؟

وی اضافه کرد: خرمشهری که سال‌های سال درگیر جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بوده امروز در گوشه‌ای تنها و غریب مانده و اندک توجهی از سوی مسئولان ملی به آن نمی‌شود.

سامری خاطرنشان کرد: ما نمایندگان وظیفه خود می‌دانیم که مشکلات شهرها و حوزه‌های زیرمجموعه خود را به مسئولان دولتی ارجاع دهیم و از این طریق پیگیری رفع مشکلات موجود باشیم.

*بارها به وزاری دولت تذکر داده‌ام

وی با اشاره به اینکه بارها به وزرای دولت تذکراتی در ارتباط با شهر خرمشهر داده‌ام اما تاکنون هیچ توجهی به معضلات موجود در این شهر نشده است، افزود: به وزیر بهداشت و آموزش و پرورش با ارائه معضلات موجود در شهرستان چندین بار تذکر داده‌ام اما در عمل هیچ نتیجه‌ای عاید نشده است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله تورم و گرانی در کشور تصریح کرد: بانک مرکزی با وجود تورم و گرانی چندین میلیارد ارز را روانه بازار کرد اما چرا همچنان تورم و افزایش قیمت‌ها را در جای جای کشورمان شاهد هستیم؟

وی عنوان کرد: اگر دولت برای توقف گرانی و ثبات نوسانات ارز وارد عمل شد چرا تاکنون در این خصوص به نتیجه‌ای نرسیده و اوضاع اقتصادی همچنان رو به التهاب است؟

سامری اضافه کرد: ما نمایندگان مجلس حق داریم از وزرای دولت و رئیس جمهورمان مسائل و مشکلات را جویا شویم و در این خصوص در چارچوب قوانین تعریف شده مجلس طرح سئوال کنیم.

*فشار اقتصادی بر صنعتگران

وی با اشاره به فشار اقتصادی وارد شده بر صنعتگران جامعه اظهار کرد: امروز فشار بسیار زیادی بر صنعتگران کشورمان وارد شده و همه این مشکلات ناشی از عدم ثبات نوسانات ارزی در کشور است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: وقتی در ارتباط با استادیوم به حال خود رها شده شهرستان خرمشهر از وزیر پاسخ می‌خواهیم او مشکلات اقتصادی را بهانه می‌کند!

وی با اشاره به اینکه طرح سئوال و استیضاح حق مسلم یک نماینده مجلس است، گفت: امروز برخی افراد فرموده‌های مقام معظم رهبری مبنی بر انسجام مسئولان و عدم تفرقه افکنی بین بخش‌های مختلف را بهانه قرار داده و بر این امر مصرند که طرح سئوال از رئیس جمهور در زمان مناسبی مطرح نشده است.

*مسئله انتخابات ارتباطی به طرح سئوال از رئیس جمهور ندارد

سامری در ادامه افزود: مسئله انتخابات و تبلیغات در این زمینه هیچ ارتباطی به طرح سؤال ندارد و این امر امروز در کمال آرامش در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مشکلات پیش آمده در کشور باید سؤال مطرح شود در غیر این‌صورت جوابی برای مردم و معضلات پیش‌روی آنها نداریم.

*موافقان طرح سئوال از ۱۰۰ نماینده به ۷۷ نماینده کاهش یافت

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جز پیروی از خط ولایت هیچ جناحی را حمایت نمی‌کنم، گفت: تعداد امضاکنندگان طرح سئوال از رئیس جمهور افزون بر ۱۰۰ نفر بوده که به دلایلی نظیر گرفتن امتیاز و هراس از برخی مسائل امروز به ۷۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه خرمشهر نگین ایثار و مقاومت امروز مفقود مانده است، ادامه داد: تنها بیمارستان شهرستان خرمشهر با کمترین امکانات در حال خدمت‌رسانی به شهروندان بوده و این امر برای مردم و مسئولان این شهر درد بزرگی‌ست.

سامری اضافه کرد: وقتی از وزیر دلیل این امر را جویا شده و آن وضعیت بد اقتصادی را بهانه می‌کند ما نیز مجبوریم طرح سئوال را مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه تنها سلاح ما نمایندگان نظارت و طرح سئوال است، افزود: اگر سئوال و استیضاح را از ما نمایندگان بگیرند ما باید استعفا دهیم.

*تنها با طرح سئوال می‌توان اجحاف حق مردم را بررسی کرد

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت به‌گونه‌ای است که تنها با طرح سؤال می‌توان اجحاف از حق مردم را بررسی کرد و برای آنها پاسخی یافت!

وی اشاره کرد: همانطور که پیش از این رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد با حضور در مجلس به سئوالات نمایندگان پاسخ دادند امروز نیز باید رئیس جمهور با طرح سئوال به موارد پیش‌رو توضیح داد.

سامری خاطرنشان کرد: چند روز پیش نزد رئیس جمهور رفته و برخی مسائل و مشکلات شهرستان را با وی مطرح کرده و دلیل عدم توجه به آنها را از سوی وزرای دولت جویا شدم اما عملاً تنها به شعارگویی متهم شدم.

وی ادامه داد: بخش‌های مختلف شهرستان خرمشهر امروز در مضیقه است و این موضوع برای همه حتی کسانی که یک‌بار از به این منطقه سفر کرده‌اند کاملاً مشخص و آشکار است.

*همه مشکلات را به تحریم‌ها ارتباط ندهید

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: امروز برخی همه مشکلات و مسائل را به تحریم‌ها مرتبط می‌دانند اما باید بدانیم که کشور ما از زمان پیروزی انقلاب و رهبری امام راحل در تحریم‌ به سر می‌برده و این مسئله جدیدی نیست.

وی در پایان اظهار کرد: بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های موجود در کشور به دست مسئولان داخلی قابل حل شدن است که با کوتاه کردن دست فرصت طلبان می‌توان به این مهم دست یافت.