بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر چهره ی جدیدی بخود میگیرد

عباس مدحجی: رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر طی مصاحبه ای از رونمایی و بهره برداری از چندین طرح عمرانی جدید در این بیمارستان در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

دکتر وحید فقهی که بیش از سه ماه است سکان هدایت بیمارستان را از دکتر ولایی رئیس پیشین این بیمارستان تحویل گرفته است از افتتاح و بهره برداری چندین طرح جدید خبر داد. فقهی ضمن اشاره به نیاز شهر به یک بیمارستان مدرن و استاندارد گفت: بخش اورژانس بیمارستان بسیار کوچک بود و پاسخگوی نیازهای بهداشتی-درمانی شهری با این جمعیت نبود. لذا از مدتها قبل کلنگ احداث یک اورژانس جدید به زمین زده شده بود و در دوران مدیران و مسولان قبلی مراحل تکمیل را پشت سر میگذاشت تا امروز شاهد تکمیل و تجهیز این بخش جدید باشیم. بخشLDR یا زایشگاه هم تکمیل شده و درحال بهره برداری ست.

وی افزود: پروژه اورژانس بیمارستان، مجموعه ای کامل در مساحتی بالغ بر۲۰۰۰متر مربع است که در فاز اول با ۲۳ تخت در سالن اورژانس به بهره برداری میرسد. این تختها جدا از تختهایی ست که برای بخشهای تزریقات، سوختگی، احیا و اتاق عمل اورژانس تدارک دیده شده اند. بخش های درمان سرپایی با پزشکان مقیم، رادیولوژی دیجیتال، آزمایگشاه اورژانس، اتاق گچ و اتاق استراحت پرسنل
نیز برای یک اورژانس کاملا استاندارد در شأن خرمشهر طراحی شده اند. فقهی همچنین درباره پروژه های در دست اقدام به بهسازی لابی بیمارستان، گسترش بخش های icu و ccu، بهسازی و تعمیرات اساسی بخشهای بیمارستان اشاره کرد و گفت مردم خرمشهر بزودی خدمات درمانی متفاوتی را تجربه خواهند کرد

معاونت درمان شبکه بهداشت خرمشهر درباره مشکل تعطیلی درمانگاه شیمی درمانی اینطور توضیح داد: درمانگاه شیمی درمانی چند ماه قبل افتتاح شد که مشکلات اساسی داست. این بخش ابتدا بدون موافقت اصولی وزارت بهداشت افتتاح شد و موافقت اصولی با تلاش ریاست دانشکده پزشکی و معاونت درمان اخیرا کسب شد. از سوی دیگر زیر ساخت ساختاری این بخش برای اخذ استانداردها و آیتم های وزارت درمان و بهداشت مناسب نبود. طی جلسه ای که با دکتر طاهری معاونت توسعه دانشگاه گرفته شد تغییرات عمرانی برای کسب اجازه معاونت درمان در آغاز بکار آن مصوب شد که در حال انجام است. مشکل برق این بخش نیز در اینده ای نزدیک حل شده و امیدواریم بتوانیم این بخش را فعال کنیم.

فقهی در پایان با اشاره به ساخت و طراحی سایت اموزشی بیمارستان و بهسازی فضای اورژانس قبلی برای گسترش توریسم درمانی و آی پی دی از دکتر یهشتی رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر بعلت تعاملها و همکاریهایش تشکر ویژه کرد. فقهی این پروژه ها را حاصل تلاشهای مدیران قبلی، همکاری مالی و عمرانی سازمان منطقه ازاد اروند، تعامل پژوهشی و تجهیزاتی دانشگاه علوم پزشکی و پیگیری های فرماندار، نماینده ، شهردار و شورای شهر عنوان کرد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *