جاده های روستاهای بخش مرکزی بهسازی می شوند

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بندرماهشهر گفت: جاده های روستاهای بهخش مرکزی با مشکلات عدیده ای مواجه بودند، بخشی از اقدامات بهسازی انجام شده و به زودی نیز با پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان کار بهسازی آن به اتمام می رسد.

رضا شیخ پور روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگارخورنا به تشریح وضعیت جاده های  روستایی بخش مرکزی پرداخت و اظهار کرد :عملیات بهسازی و تکمیل جاده گرگر به گمبزون در دو بخش مجزا در حال اجرا و در حال شروع عملیات اجرایی بوده که بخش اول آن از آزاد راه تا سه راهی قدیم بعثت با کارفرمایی عملیات غیرصنعتی و با پیمانکاری شهرداری شهر چمران و نظارت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در سال گذشته شروع شد.

 

وی افزود:  طی چند ماه گذشته به علت مشکلات فنی و مهندسی پروژه مذکور راکد ماند که بنا به مذاکرات صورت گرفته با کارفرمای مربوطه در جلسه روز گذشته با حضور مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان و نماینده محترم بندر ماهشهر مجلس مقرر شد ظرف ۶ ماه آینده عملیات بهسازی ۹ کیلومتر مذکور نهایتاً به اتمام برسد.

 

رئیس اداره راه و شهرسازی  شهرستان بندرماهشهر در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین بخش دوم از سه راهی بعثت قدیم تا حوالی گمبزون به طول ۸کیلومتر با موضوع شانه سازی روکش و بهسازی از سوی اداره راه و شهرسازی ماهشهر مبلغ ۳۵ میلیارد ریال در کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال۹۶ مصوب و پس از برآورد و مناقصه در اسفندماه۹۶ پیمانکار مشخص و قرارداد با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از محل اعتبارات استانی و ملی در اردیبهشت ماه۹۷ ابلاغ شد اما بنا به دلایلی شروع عملیات اجرایی از سوی پیمانکار متوقف شده و فقط تجهیز کارگاه صورت پذیرفته است.

 

این مسوول گفت: با پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رسیدگی های مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در جلسه روز گذشته و جلسات متعدد با پیمانکار مقرر شد تا بهمن ماه سال جاری عملیات ۸ کیلومتر جاده مذکور به اتمام برسد که با اتمام موارد فوق کل جاده تکمیل و  مشکل تردد جاده گرگر به گمبزون پس از سالها مرتفع خواهد شد.

 

 

رضاشیخ پوردر پایان اضافه کرد: جاده ی دیگر روستاها نیز در دو روستای شکاره و کویمه با تصویب اعتبار عملیات اجرایی از سوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از یکماه گذشته آغاز شده است.