شروط‌ شهرداری بهبهان برای دایر کردن خط اتوبوس در مسیر دانشگاه

خورنا: رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان درباره علت غیرفعال بودن خط اتوبوس در مسیر دانشگاه تا شهر، گفت: قرار بود شهرداری بهبهان این سرویس را به دانشگاه ارایه دهد اما اکنون علاوه بر مبلغ انعقاد قرارداد با دانشگاه، دریافت کرایه از دانشجویان و بیمه کردن اتوبوس‌ها را درخواست کرده که به هیچ عنوان منطقی نیست و به همین علت دانشگاه این درخواست را نپذیرفته است.

دکتر مرتضی توکلی  با بیان این‌که بخشی از مشکلات دانشگاه از مشکلات شهر بهبهان ناشی می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر بهبهان فاقد خطوط اتوبوسرانی درون‌شهری است و مردم برای جابه‌جایی در سطح شهر از خطوط تاکسیرانی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارایه خدمات شهری بر عهده شهرداری‌هاست اما متاسفانه شهرداری بهبهان، ارایه خدمات حمل و نقل عمومی در سطح شهر را وظیفه خود نمی‌داند و برای دایر کردن خط اتوبوس در میسر دانشگاه به شهر علاوه بر مبلغ قرارداد از سوی دانشگاه، خواستار دریافت کرایه از دانشجویان است که به اعتقاد ما چنین چیزی معنایی ندارد. به همین دلیل دانشگاه برای رفاه حال دانشجویان، یک دستگاه اتوبوس که ویژه جابجایی کارکنان است، را در این مسیر برای دانشجویان فعال کرده‌است.

توکلی با اشاره به عرف کردن عقد قرارداد برای دایر شدن خطوط حمل و نقل عمومی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی این شهر تصریح کرد: ‌متاسفانه دانشگاه آزاد اسلامی این انتظار را ایجاد کرده‌است که برای ارایه خدمات شهری از سوی شهرداری باید قرارداد انعقاد کرد؛ فعال بودن خط حمل و نقل در مسیر دانشگاه آزاد اسلامی تا شهر به این دلیل است.

رئیس دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء بهبهان همچنین درباره علت تعطیلی بوفه‌های فروشگاهی در خوابگاه‌های این دانشگاه به اشکال موجود در قراردادهای این بوفه‌ها اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون ایرادات قراردادها اصلاح شده است و این فروشگاه‌ها در روز‌های اخیر، بازگشایی شدند تا دانشجویان برای خریدهای معمول خود ناچار به مراجعه به سطح شهر نباشند.