دبیر اجرایی ستاد برگزاری هفته دولت در خوزستان خبر داد؛

برپایی نمایشگاه هفته دولت در خوزستان با حضور ۵۰ دستگاه دولتی و خصوصی

دبیر ستاد اجرایی نمایشگاه هفته دولت در خوزستان عنوان کرد: امسال نمایشگاه هفته دولت از سوم لغایت هفتم شهریورماه با حضور ۵۰ دستگاه دولتی و خصوصی در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی خوزستان واقع در اهواز برگزار می‌شود.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته دولت که امروز شنبه ۲۷ مردادماه ۹۷ در سالن شهیدرجایی استانداری خوزستان برگزار شد صادق سامانی گفت: با توجه به نامگذاری امسال به سال حمایت از کالای ایرانی ما تمرکز اصلی را در این نمایشگاه بر روی محصولات داخلی گذاشته‌ایم.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری هفته دولت در استان خوزستان با بیان اینکه تقریبا پنجاه درصد از ظرفیت نمایشگاه هفته دولت امسال به شرکت‌های بخش خصوصی اختصاص پیدا می‌کند اظهار کرد: امسال شرکتهایی که ارتباط مستقیم با امر تولید دارند مانند شرکت شهرکهای صنعتی، سازمان صنعت و معدن و تجارت و غیره وظایف بسیار سنگینی را در این نمایشگاه برعهده خواهند داشت.

وی عنوان کرد: به منظور برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه ما امسال یکسری کمیته‌هایی چون کمیته هماهنگی، کمیته بانوان، کمیته پیگیری، کمیته جوانان، کمیته همایشها و همچنین کمیته اطلاعرسانی را دایر کرده‌ایم تا براساس این کمیته‌ها وظایف اجرایی را به صورت تخصصی انجام دهیم.

سامانی در ادامه از برگزاری همایش تخصصی هفته دولت در شهرستانهای استان خبر داد و بیان داشت: ما امسال با اتخاذ یک نگاه ویژه‌تری به بحث شهرستانها سعی داریم که هشت همایش تخصصی را در شهرستانهای شمالی و جنوبی استان مانند ایذه، مسجدسلیمان، شوشتر، اندیمشک، امیدیه، ماهشهر، خرمشهر و شادگان برپا کنیم.

وی ادامه داد: محورهای اصلی برگزاری این همایشها در شهرستان ایذه بحث آسیب‌های اجتماعی، مسجدسلیمان حوزه ورزش، اندیمشک بندر خشک و شوشتر میراث فرهنگی، امیدیه شهرک انرژی، ماهشهر آلایندگی و محیط زیست، خرمشهر بحث پسابها و نهایتا شهرستان شوش یا شادگان نیز حوزه زراعت خواهد بود.

این مقام مسئول ضمن اشاره به برپایی غرفه‌هایی برای جوانان و خانه احزاب در این نمایشگاه گفت: ما در این غرفه‌ها با حضور مسئولین استانی و کشوری مباحث مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور را به بحث و بررسی خواهیم گذاشت.

وی تصریح کرد: کمیته ارزیابی در این نمایشگاه وظیفه دارد که غرفه‌های سازمانها و ادارات مختلف شرکت کننده را از لحاظ عملکردی به صورت نامحسوس کنترل کند.

سامانی گفت: امسال در کنار برگزاری نمایشگاه هفته دولت سه جشن بزرگ نیز با حضور هنرمندانی از شهرستانهای مختلف استان برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد اجرایی نمایشگاه هفته دولت در خوزستان عنوان کرد: امسال نمایشگاه هفته دولت از سوم لغایت هفتم شهریورماه با حضور ۵۰ دستگاه دولتی و خصوصی در محل دائمی نمایشگاههای بین‌المللی استان خوزستان واقع در اهواز برگزار می‌شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به برپایی چندین کارگاه و همایش مختلف در بخش جنبی نمایشگاه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان انتقال خون، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری اهواز، و غیره در بخش جنبی نمایشگاه به ارائه یکسری برنامه‌های آموزشی در این نمایشگاه اقدام خواهند کرد.

سامانی از عرضه مستقیم برخی از کالاهای اساسی در این نمایشگاه نیز خبر داد و تصریح کرد: جهاد‌کشاورزی در این نمایشگاه اقدام به توزیع یکسری کالاهای اساسی مورد نیاز مردم چون برنج، گوشت گرم و سرد، مرغ، روغن و غیره با قیمت مناسب خواهد کرد.

دبیر اجرایی ستاد برگزاری هفته دولت استان خوزستان در پایان گفت: این نمایشگاه در ساعت ۲۰ روز شنبه سوم شهریورماه با حضور استاندار خوزستان و نمایندگان مجلس افتتاح خواهد شد.