مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان:

یک شهرک رسانه‌ای در خوزستان احداث می‌شود

مدیر‌روابط عمومی استانداری خوزستان یکی از مهمترین دغدغه‌های کنونی رسانه‌های استان را بحث مسائل مالی مربوط به مکان دانست و افزود: از آنجایی که در حال حاضر دفاتر رسانه‌ای نه تنها هزینه‌های سنگینی را به اقتصاد یک رسانه‌‌ تحمیل می‌کنند بلکه در مواقعی هم به دلیل مسکونی یا تجاری بودن این ساختمانها از استاندارهای لازم جهت کار رسانه‌ای به دور هستند لذا براین اساس تصمیم داریم که با همکاری رسانه‌ها به سمت احداث یک شهرک رسانه‌ای در استان خوزستان حرکت کنیم.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته دولت که امروز شنبه ۲۷ مردادماه ۹۷ در سالن شهیدرجایی استانداری خوزستان برگزار شد سعید رضوانی ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته دولت در استان گفت: با توجه به همجمه‌ها و فشارهای تبلیغاتی سنگینی که به جهت کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت و نظام وجود دارد نمایشگاه دولت می‌تواند به خوبی نشان دهنده کلیه خدمات دولت در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باشد.

دبیرستاد بزرگداشت هفته دولت خوزستان هزینه‌های نمایشگاه امسال را بسیار ناچیز دانست و توضیح داد:
امسال با جلسات و مشورتهایی که در این خصوص داشتیم تصمیم گرفته‌ایم که با توجه به شرایط اقتصادی ویژه‌ای که در استان وجود دارد کیفیت‌ها را بر کمیت‌ها در تمامی جوانب برگزاری نمایشگاه اعمال کنیم.

وی اضافه کرد: البته منظور از بحت کیفیت نمایشگاه بیشتر در جنبه‌های اطلاعرسانی آن خلاصه می‌شود یعنی ما با کمک کلیه مطبوعات و رسانه‌ها اطلاعات بیشتری از نمایشگاه و دستاوردهای دولت در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

رضوانی با بیان اینکه امسال نمایشگاه هفته دولت برای اولین بار به صورت غیر نفتی برگزار می‌شود اظهار کرد: وزارت نفت امسال به کلیه دستگاههای زیر مجموعه خود مانند مانند شرکتهای پتروشیمی، شرکت ملی حفاری، مناطق نفت‌خیز و نیز سایر شرکتهای تابعه خود ابلاغ کرده است که در کلیه نمایشگاههایی که در کشور برگزار می‌شوند شرکت نداشته باشند.

مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان ضمن اشاره به شعار سال حمایت از کالای ایرانی گفت: بحث معرفی توانمندی‌های تولیدی استان از جمله مباحثی است که امسال به طور ویژه مدنظر دست‌اندرکاران اجرایی نمایشگاه قرار می‌گیرد یعنی در این نمایشگاه دستگاههای مختلف اجرایی استان گزارشاتی از عملکردهای خود در زمینه حمایت از تولیدات داخلی استان ارائه می‌دهند.

وی استفاده ویژه از ظرفیتهای بانوان و تشکلهای مردم نهاد استان را از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد نمایشگاه امسال دانست و تصریح کرد: امسال کلیه همایش‌های مربوط به هفته دولت از اهواز به دیگر شهرستانهای استان منتقل خواهد شد یعنی این همایشها کاملا به صورت تخصصی و حرفه‌ای در شهرستانهای مختلف توسط سازمان مردم نهاد متخصص در این خصوص برگزار می‌شود.

رضوانی در مورد طرح احداث شهرک رسانه‌ای در خوزستان گفت: این طرح اکنون در مرحله تکمیل و پخته شدن است و انشاالله بعد از هفته دولت برای نوشتن ایده و نقشه‌راه و نیز شروع فاز اجرایی آن جلساتی را با مدیران رسانه‌ای استان برگزار خواهیم کرد.

دبیرستاد اجرایی هفته دولت در خوزستان یکی از مهمترین دغدغه‌های کنونی رسانه‌های استان را بحث مسائل مالی مربوط به مکان دانست و افزود: از آنجایی که در حال حاضر دفاتر رسانه‌ها نه تنها هزینه‌های سنگینی را به اقتصاد رسانه‌‌های مذکور تحمیل می‌کنند بلکه در مواقعی هم به دلیل مسکونی یا تجاری بودن این ساختمانها از استاندارهای لازم جهت کار رسانه‌ای به دور هستند لذا براین اساس تصمیم داریم که با همکاری رسانه‌ها به سمت احداث یک شهرک رسانه‌ای در استان خوزستان حرکت کنیم.

وی ضمن بیان این مطلب که شهرک رسانه‌ای استان براساس یک‌سری مختصات و ویژگی‌های خاص احداث می‌شود توضیح داد: از جمله ویژگی‌ منحصر به فرد این شهرک رسانه‌ای، طراحی آن براساس الگو‌های خاص رسانه‌ای خواهد بود یعنی تمام ساخت و سازهای آن براساس نیازهای اولیه و امکانات مدنظر رسانه‌ها است.

رضوانی اضافه کرد: البته در این شهرک رسانه‌ای ظرفیت‌های متفاوت دیگری هم چون سالن‌ اجتماعات برای برگزاری سمینارهاو همایش‌های مختلف و همچنین امکانات ورزشی و تفریحی نیز تعبیه خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تجمع رسانه‌ها در کنار همدیگر باعث ایجاد یکسری ظرفیت‌های دیگری نیز خواهد شد اظهار کرد: از جمله این ظرفیت می‌توان به استفاده از بحث‌های تجاری در این خصوص اشاره کرد یعنی رسانه‌ها می‌توانند با احداث رستوران و فروشگاههایی در این مکان وارد بحث‌های درآمد‌زایی هم بشوند.

مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان ضمن بیان این مطلب که هزینه‌های ساخت و ساز در شهرک رسانه‌ای بسیار ناچیز خواهد بود عنوان داشت:
مکان احداث این شهرک رسانه‌ای از محل زمینهای ارزان قیمت دولتی که دارای کاربری فرهنگی هستند تهیه می‌شود و هزینه‌های ساخت و ساز آن نیز با مشارکتهای بانکی تامین خواهد شد یعنی آورده‌ای که از طرف رسانه‌های متقاضی در این رابطه جمع‌آوری می‌شود پس از سپرده‌گذاری در بانک مخصوصی، سپس به صورت یکسری تسهیلات کم‌بهره و بلند مدت به آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: البته دستگاههای متولی حوزه مطبوعات هم مثل شهرداری، ارشاد اسلامی و غیره نیز در این رابطه کمکها و مساعدتهایی خواهند داشت.

رضوانی در پایان خاطرنشان کرد: احداث شهرک رسانه‌ای علاوه براینکه می‌تواند با کنار هم قرار دادن رسانه‌های مختلف به بحث تعاملات بین رسانه‌ای استان کمک کند در عین حال هم می‌تواند به مکانی برای تجمیع سایر امکانات جانبی مورد نیاز رسانه‌ها مثل بحث انتشاراتی‌ها و چاپ‌خانه‌ها در مجاورت آنها نیز تبدیل شود.