برای نخستین بار صورت گرفت

بازدید مسئولان شهری از آثار باستانی شهر چمران/ شهر چمران با ۷ اثر تاریخی ارزشمند از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی بندر ماهشهر است

بازدید همگانی مسئولان از آثار باستانی شهر چمران نخستین گام در راه شناخت و حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی به شمار می‌رود.

به گزارش خورنا، مسئولان شهری برای نخستین بار به بازدید از آثار تاریخی شهر چمران پرداختند. در این بازدید صادق صباحی مقدم رئیس، حیدر جوهری نایب رئیس و مهدی امیری فر رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر چمران و سارا عبادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر ماهشهر و مسعود صادقی راد محقق و پژوهشگر باستان شناس به بازدید و بررسی برخی آثار باستانی این شهر پرداختند.

شهر چمران با دارا بودن هفت اثر باستانی شناخته شده و ارزشمند در محدوده شهری از جمله مهم‌ترین مکان‌های تاریخی شهرستان بندر ماهشهر است که قدمت آثار آن به دوران تاریخی و اسلامی باز می‌گردد.

وجود تعداد زیاد پل‌های باستانی در این منطقه حکایت از نقش ارتباطی این منطقه طی ادوار مختلف دارد. هفت اثر باستانی شناسایی شده در شهر چمران شامل آثار تاریخی، مذهبی و صنعتی است.

در این بازدید علاوه بر معرفی آثار باستانی توسط محققان و پژوهشگران به بحث در مورد برنامه‌ها و راهکارهای حفاظتی و نیز اقدامات و برنامه‌های مدنظر در ارتباط با هر اثر باستانی پرداخته شد.

نخستین بازدید همگانی مسئولان شهری از آثار تاریخی شهر چمران در واقع آغاز فعالیت‌های فرهنگی و تلاشی برای توسعه صنعت گردشگری در این بخش از شهرستان است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس این آثار باستانی چی هست خودتونم نمیدونین خب بگین کجاست