ایران، تاجیکستان را شش‌تایی کرد

خورنا: تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آزادی و در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم تاجیکستان رفت که با نتیجه ۶ بر یک به پیروزی رسید.

قاسم دهنوی در دقایق ۹ و ۳۰ و یعقوب کریمی در دقایق ۱۳ و ۳۲ ، احمد حسن‌زاده در دقیقه ۵۰ و علیرضا عباسفرد در دقیقه ۸۹ برای ایران گلزنی کردند.

تک گل تاجیکستان را در دقیقه ۶۷ ساوان کلوف به ثمر رساند.

از نکات جالب توجه این بازی حضور بازیکنان ذخیره در ترکیب اصلی تیم ملی ایران بود. علی کریمی هم به عنوان کاپیتان ایران وارد میدان شد که در دقیقه ۴۲ به دلیل مصدومیت تعویض شد و جای خود را به آرش افشین داد. پس از کریمی بازوبند کاپیتانی به محمد نصرتی رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، یدالله جهانبازی داور ایرانی قضاوت مسابقه را برعهده داشت که به سهیب ساوان کلوف از تاجیکستان کارت زرد نشان داد.

تاجیکستان در رده ۱۳۶ جهان و ۱۸ آسیا قرار دارد در حالیکه ایران در رده چهارم آسیا و ۵۸ جهان است. تاجیک‌ها حریف بسیار ضعیفی بودند و در واقع یک حریف تمرینی ساده برای ملی‌پوشان ایران محسوب شدند.

تیم ملی ایران چهارشنبه آینده در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باید به مصاف ازبکستان برود.

ایران در حال حاضر با ۷ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به کره ‌جنوبی در رده دوم جدول است و ازبکستان ۵ امتیازی در رده سوم قرار دارد.

ترکیب تیم ملی ایران:

رحمان احمدی( از دقیقه ۴۶ سوشا مکانی)، محمد نصرتی، شجاع خلیل‌زاده، حسین ماهینی، احسان حاج صفی( از دقیقه ۴۶ احمد حسن‌زاده)، امید نظری، میلاد نوری، علی کریمی( از دقیقه ۴۲ آرش افشین)، یعقوب کریمی( از دقیقه ۶۴ پژمان نوری)، جلال رافخایی( از دقیقه ۴۶ علیرضا عباسفرد) قاسم دهنوی( از دقیقه ۷۳ محمدرضا خلعتبری)

سرمربی: کارلوس کی‌روش