وقتی بی توجهی مسئولان راه شش ساله می شود/بلاتکلیفی شش کیلومتر جاده خروجی هفتکل/دو کشته در کمتر از یک هفته

قادر سبحانی|خورنا_زیر ساخت هایی مانند راه های مواصلاتی در زندگی امروز امری ضروری و دارای اهمیت فراوان است، به گونه ای که بسیاری از کارشناسان بر این عقیده و باورند که حتی رشد و تعالی تمدن بشری با جاده ها ارتباط مستقیم داشته و دارد.

با گذشت نزدیک به ۴۰ سال از عمر با برکت جمهوری اسلامی که یکی از سیاست اساسی آن محرومیت زدایی بوده و هست متاسفانه شهرستان هفتکل که بیش از ۲۵۶ شهید را در راه انقلاب تقدیم کرده و نقش بسزایی در استقرار و استمرار انقلاب ایفا نموده هنوز فاقد امکانات در شاُن برای توسعه و پیشرفت است.

شهرستان هفتکل که لقب دومین شهرنفتی خاورمیانه را یدک میکشد و روزانه بیش از ۴۶هزار بشکه نفت خام از آن استخراج میشود هنوز از امکانات اولیه رفاهی همچون جاده ، بهداشت و درمان و زیرساخت های فرهنگی همچون سینما محروم است.

در سالیان اخیر هفتکل با سیل مهاجرت به علت کمبود امکانات مواجه بوده است به گونه ای که جمعیت سی هزار نفری آن به ۲۳هزار نفر تقلیل یافته است.
در این حال با بازگشت یک لاین از جاده ترانزیتی خوزستان اصفهان به درون شهر با دستور استاندار وقت جناب مقتدایی بزرگ اندک امیدی در دل مردم شهر سو سو زد ولی متاسفانه باگذشت چندین سال هنوز این راه ارتباطی با کم کاری مسئولان به شرایط مناسب نرسیده و پروژه جاده خروجی آن که عمر آن به شش سال می رسد هنوز با کم کاری مسئولان راه نیمه کاره مانده است.

در هفته اخیر بروز چندین فقره تصادف در جاده خروجی منجر به جان باختن دو تن از هم استانی های عزیزمان گردید که این نشان از عدم توجه مسئولان راه به حفظ جان مردم است.

جاده یک طرفه خروجی هفتکل به واسطه اتصال به جاده اصلی هم اکنون محل تردد حدود ۵هزار وسیله نقلیه سنگین و سبک به صورت متوسط در روز می باشد که از شهرهای مختلف خوزستان به مقصد شهرکرد ، اصفهان و یزد مسافرت میکنند.

عدم اتمام پروژه چهار خط کردن مسیر خروجی ، یک طرفه بودن مسیر، پیچ های تند و عدم دید کافی در گردنه روستای نمره دو و حرکت در خلاف جهت وسایل نقلیه بخصوص بونکرهای حمل سیمان علی الخصوص در شب همه و همه مسیر را آبستن حوادث مرگبار قرار داده است.

گفتنی است چندی پیش سید حسن موسوی عضو شورای شهر هفتکل و رئیس شورای عالی استان عدم اتمام جاده خروجی را یک دسیسه خواند که دست های پشت پرده جهت مانع تراشی در توسعه شهرستان هفتکل طراحی کرده اند چراکه خواهان برگشت جاده ترانزیتی به خارج از هفتکل میباشند.

در پایان انتظار می رود مسئولان استانی راه و نفت نسبت به تعهد مالی خود پایبند بوده و بیش از این با جان مردم بازی نکنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *