مدیریت انرژی با کاهش مصرف برق در شرکت ملی صنایع پتروشیمی

خورنا|باقر گل فر:شرکت ملی صنایع پتروشیمی توانست در ۴ماهه اول سال جاری ۱۰ درصد کاهش مصرف برق را تجربه کند.

ربانی سرپرست اداره کل خدمات اداری و اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: به منظور صرفه جویی در حامل های انرژی بازنگری مجدد در دستور کار قرار گرفت و تلاش داشتیم تا با همکاری کارکنان مجموعه و رعایت و مدیریت مصرف حامل های انرژی سهمی درکاهش مصارف غیر ضرور داشته باشیم و به گذر از شرایط کمک کنیم برهمین اساس با وجود فصل گرما و نیاز به سرمایش بیشتر، با تنظیم دمای فضاهای اداری و ساعت خاموش و روشن کردن تهویه توانستیم در ۴ماهه اول سال جاری ۱۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشیم.

ربانی افزود:که تلاش همکاران و مجموعه مدیریت در سالهای ۹۲ و۹۳ موجب بهبود قابل توجهی در شاخص های حوزه انرژی گردیده و میزان مصرف حامل های انرژی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است .

وی ادامه داد: قبض برق تیرماه شرکت ملی صنایع پتروشیمی نشان می دهد که میزان ری اکتیو از۵۶ هزار کیلو وات به ۴۸ هزار کیلو وات کاهش یافته و امیدواریم همچنان سیر نزولی طی شود. البته کار ما مقطعی نیست و این رویه را ادامه خواهیم داد و در این راستا مثل همیشه نیازمند همراهی مدیران ارشد و همکاری کارکنان شاغل در این شرکت می باشیم.

سرپرست اداره کل خدمات اداری و اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: همچنین قصد داریم برای آب مصرفی نیز بازنگری مجدد انجام دهیم تا سهم خود در مدیریت مصرف انرژی را ایفا کرده باشیم. البته با تنظیم شیرآلات و فلاش تانک ها در سنوات گذشته کمی از مصارف آب کنترل شده است. امیدواریم با مساعدت همکاران و ارتقای فرهنگ مصرف انرژی، شاخص شدت مصرف انرژی را بر اساس میزان نفر کارمند در سطح اداره به حداقل ممکن برسانیم.

ربانی اقدام دیگر برای کاهش مصرف انرژی را طرح استفاده از انرژی‌های نو عنوان کرد و گفت: موضوع در دستور کار همکاران قرار گرفته و امید است تا دو ماه آینده نتیجه مطالعات جهت اقدام بعدی ارایه گردد تا پس از اجرا بتوانیم بخش عمده ای از برق مورد نیاز روشنایی فضای اداری را از این طریق تامین کنیم.