نشست صمیمی فرمانده سپاه ناحیه مسجدسلیمان با خبرنگاران و فعالین رسانه مسجدسلیمان برگزار گردید

میثاق حاجتی| خورنا: فرمانده سپاه مسجدسلیمان صبح چهارشنبه در مراسم روز خبرنگار و پاسداشت مقام شهید صارمی گفت: از ابتدای پیدایش اسلام افرادی که اسلام را به نقاط مختلف جهان منتقل می کردند و آن اشخاصی که احکام را از زبان ائمه می گرفتند نقل و قول می کردند و  بدون کم و کاستی به مردم می رساندند می توان گفت خبرنگارانی بودند که که مهمترین خصلت آنان صدق در گفتار بوده است.

وی ادامه داد: اگر این افراد نبودند که بیانات نبی اکرم و ائمه اطهار را بازگو کنند در شرابطی که هیچ گونه وسایل برای ثبت و ضبط اخبار نبود اگر صداقت در گفتار آنها و امانت داری آنها نبود بی شک  روایات به صورت صحیح و دقیق به دست ما نمی رسید.

فرمانده سپاه از نقش بی بدیل و موثر خبرنگاران در ۸ سال دفاع مقدس و ثبت لحظه لحظه رشادت ها و دلاوری ها رزمندگان و رسانیدن این جان فشانی ها به دست نسل های آینده  اشاره کرد و اظهار داشت:

اگر رزمنده ایی اسلحه به دست می گرفت و در خط مقدم رشادت ها می کرد، خبرنگراران هم بودند که با دلیری و جرات در خط مقدم حضور می یافتند تا این رشادت ها را ضبط و ثبت کنند و این تصاویر ی که در صدا و سیما روزنامه ها و … وجود دارد حاصل جسارت و دلاوری های خبرنگراران بود که اگر این جسارت و جرات نبود و اگر نقش بی بدیل خبرنگاران در ۸ سال دفاع مقدس نبود که صحنه ها و ضبط و ثبت نماید امروز با روایت و شفاهی نم توانستیم آن تاثیرگزاری را داشته باشیم. تصاویر ، فیلم و مستندات و همه دست رنج خبرنگران و اصحاب رسانه تاثیر گزاری روایت های ما از ۸ سال دفاع مقدس را صد چندان می کند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: خبرنگاران زبان گویای مسئولین برای ملت هستند و زبان گویای مردم برای مسئولین تا مطالبات مردم را پیگیر یکنند.خبرنگاران حرف می زنند، ضبط می کنند، تصویربرداری می کنند، تحلیل می کنند تا بتوانند یک مطلب جامع و کامل را با حفظ امانت داری انتقال دهند.

وی خطاب به خبرنگران حاضر در جلسه افزود: تلاش ها و زحمات اصحاب رسانه مسجدسلیمان را در سه سال و سه ماه به عنوان خادم مردم در سپاه شهرستان مسجدسلیمان لمس کردم  چرا که در تمام صحنه ها و برنامه های مذهبی، فرهنگی، محرومیت های روستایی و عملکرد دولت ها و مدیران در سطوح مختلف  حضور فعال داشتید و هر جا نیاز به نقد و راهکار بود با امانت داری به مسئولین انتقال داده اید و امیدوارم که خداوند متعال این زحمات و تلاش های شما را بپذیرد و توشه آخرتتان قرار دهد.

وی از اجرای اردوهای جهادی در محلات شهرستان با هدف محرومیت زدایی از مناطق محروم  خبر داد و  تصریح کرد: محلات شهرستان متاسفانه به لحاظ عمرانی محروم هستند تلاش ما بر این است تا با متمرکز نمودن اردوهای جهادی در شهرستان و در مناطقی همچون مال جونکی، تلخاب، گلگیر و … و دیگر نقاط محروم شهرستان سازمان دهی و اجرا شود. تلاش ما بر این است که اردوهای جهادی را در بعد خانه سازی برای محرومین و مستضعف و خانواده های مددجو کمیته امداد و بهزییستی در بخش شهری و روستایی متمرکز کنیم.

سرهنگ حسینی از انعقاد تفاهم نامه ایی با کمیته امداد در خصوص ساخت مسکن محرومین خبر داد و افزود: در راستای ساخت مسکن و رفع محرومیت از خانواده های بی بضاعت تفاهم نامه ای با کمیته امداد  منعقد شده است  طبق این تفاهم نامه کمیته امداد منابع مالی را  تامین می کند و نیروی انسانی از سپاه می باشد.

فرمانده سپاه مسجدسلیمان با بیان اینکه در ساخت و بهسازی مسکن برای محرومین هیچ سقفی تعیین نکردیم و به هر مقدار این طرح در طول سال ادامه دار خواهد بود افزود: هرجایی که سپاه کاری از دستش برآید وارد میدان  می شود و این کار را وظیفه پاسداری خودمان میدانیم.

وی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری ، اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی افزود: در خصوص اجرای این مهم جلسه ی پر باری با نماینده محترم جناب اقای ظاهری؛ جمعی از مدیران بانک ها، و ادارات مرتبط با اشتغال زایی برگزار کردیم و ان شاء الله بتوانیم در خصوص اشتغال زایی و کارآفرینی در شهرستان گام های موثری برداریم.

سرهنگ حسینی از اجرای طرح شهید رهنمون به منظور تقویت و هماهنگی‌ها برای ارائه خدمات  بهداشتی و درمانی بیشتر و بهتر به نیازمندان (مناطق محروم)  خبر داد و افزود:  گروه‌های پزشکی در بسیج جامعه پزشکی بدون هیچ چشم داشت مادی  و به صورت رایگان در مناطق محروم حضور خواهند یافت و مردم منطقه را ویزیت می کنند اگر نیاز به آزمایشات سونوگرافی و … باشد این کار انجام می شود و اگر نیاز به جراحی باشد با هماهنگی هایی که از طرف سپاه با بیمارستان ها انجام می شود خدمات به صورت رایگان انجام می پذیرد.

سید عبدالمطلب رحیمی‌حسینی از اجرای طرح  سراسری تربیتی بهنام محمدی در مسجدسلیمان با هدف پیوند مسجد، مدرسه و خانه خبر داد و افزود: در این طرح دانش آموزان ما در کنار دروس آموزشی و علمی در مدرسه ،احکام و مسائل اسلامی و تربیتی را فرا می گیرند و در کنار موضوعات علمی معنویات آنها نیز تقویت می شود هدف این است تا دانش آموزان به مساجد وصل شوند تا ان شاء در آینده به جوانانی مومن، انقلابی و پای کار تبدیل شوند.

فرمانده سپاه ناحیه مسجدسلیمان بر لزوم اشاعه فرهنگ و تفکر بسیجی تاکید کرد و افزود: مشکلات امروز کشور، مدیران و مسئولین به لحاظ اعتقادات ضعیف آنهاست. اگر فرهنگ بسیجی و تفکر بسیجی در جامعه تقویت می شد این وضعیت کشور نبود.

رحیمی‌حسینی ادامه داد: اگر کسی اعتقادات قوی به خداوند، قران به عنوان کلام خدا و معاد داشته باشد که روزی به خاطر اعمالش درحضور و پیشگاه خدا باید جواب پس بدهد هیچ وقت به مردم خیانت نخواهد کرد.اگر مسئول بداند که در تصدی مسئولیتش لحظه به لحظه باید جوابگو باشد کار خود را به نحو احسنت انجام می دهد و اگر مسئول متعهد متخصص و دلسوز باشد و عملی که انجام میدهد برای رضای خدا و مردم باشد قطعا در کار خود موفق خواهد شد.

 

منبع : خبر روز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *