تشکیل جلسه بررسی وضعیت آب و برق شادگان با حضور وزیر نیرو و نماینده مردم شادگان

تشکیل جلسه بررسی وضعیت آب و برق شادگان با حضور وزیر نیرو و نماینده مردم شادگان/ ناصری نژاد: وضعیت تامین آب شرب در روستاهای شادگان، بحرانی است/ وزیر نیرو: اعتبار لازم برای اصلاح شبکه برق و تعویض پایه های فرسوده تخصیص می یابد/ افتتاح فاز اول طرح انتقال آب کارون به جراحی در هفته دولت

جلسه بررسی وضعیت آب، فاضلاب و برق شادگان به درخواست نماینده شادگان و با حضور وزیر نیرو و معاونین ایشان برگزار شد.
مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در این جلسه با تشریح وضعیت بحرانی آب در مناطق مختلف شادگان خواستار رسیدگی جدی و فوری به این معضل شد و گفت: متاسفانه در این فصل گرما، و دمای بالای ۵۰ درجه شادگان، در بسیار از مناطق با کمبود جدی آب مواجه شدیم و آب بسیاری از روستاها قطع شده است.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اعتراض به روند رهاسازی آب در حوزه مارون گفت: در زمینه آب کشاورزی هم علی رغم پیگیری های مختلف و دستور وزیر محترم نیرو و استاندار خوزستان، کماکان سهمیه آب شادگان به صورت کامل و منظم داده نمی شود که موجب وقوع مشکلات فراوان برای کشاورزان و دامداران شادگانی شده است.
وی افزود: البته در این زمینه اقدامات خوبی برای اجرای طرح تامین حق آبه نخیلات و تالاب شادگان با انتقال آب کارون به جراحی انجام شده است و به امید خدا، در هفته دولت فاز اول این طرح بزرگ افتتاح خواهد شد.
اردکانیان وزیر نیرو ضمن تشکر از حساسیت و پیگیری های نماینده شادگان گفت: به دلیل کمبود منابع آب، در مناطق مختلف کشور به مشکل برخوردیم، اما در تلاشیم تا در اسرع وقت این مشکلات را حل کنیم.
دکتر اردکانیان در تماس با مهندس شمسایی رئیس سازمان آب و برق خوزستان بر توجه ویژه به شادگان و رسیدگی سریع برای حل مشکلات آب و فاضلاب شادگان تاکید کرد و گفت: هرچه سریع تر موضوع را بررسی کنید و نتایج آن را به دفتر وزارت اعلام کنید.
اردکانیان همچنین با پیشنهاد نماینده شادگان برای تخصیص بودجه و اعتبار لازم جهت اصلاح شبکه برق و تعویض پایه های فرسوده موافقت کرده و گفت: بزودی اعتبار لازم جهت اجرای این طرح تخصیص پیدا خواهد کرد.