رمز پیروزی ملت ایران پیروی از مرجعیت رهبری است

خورنا : آیت‌الله عبدالله محمدی‌اصفهانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبادان اظهار داشت: امروز بیداری کشورهای اسلامی و کشورهای شمال اروپا به نظر همه اندیشمندان و حتی دشمنان اسلام برگرفته از بزرگ‌مردان و حماسه‌سازان تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی خاطرنشان کرد: این بیداری مرهون پیروی از رهبری بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است.
امام جمعه آبادان افزود: تمام موفقیت‌ها و پیروزی‌های انقلاب اسلامی رازی است و آن راز تبعیت مردم از تشیع و مراجع تقلید است.
این مسئول ادامه داد: کشورهای دیگر هرچند بیداری خود را آشکار کردند، اما از داشتن رهبری چون امام راحل(ره) که ۱۵ سال تبعید و شهادت فرزند را متحمل شد تا رسالت مرجعیت تشیع خود را به سرانجام برسانند، محرومند.
محمدی‌اصفهانی تصریح کرد: مرجعیت ایشان مرجعیت هوشیار، مبارز و همیشه در صحنه بود مردم نیز همیشه در طول تاریخ خواهان رهبری هستند که در رکوع و سجود به آن اقتدا کنند.
وی در ادامه گفت: به فرموده رسول اکرم(ص)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هر دو رهبر دینی هستند که شما مسلمانان باید از آنها پیروی کنید، مردم ایراد نگیرید و اشکال‌تراشی نکنید و این افتخار تا ابدیت برسینه و تارک ملت ایران خواهد درخشید.
خطیب جمعه آبادان با اشاره به ۳۰ شهریورماه سال جاری به‌عنوان روز نظافت عمومی، اضافه کرد: نامگذاری ۳۰ شهریورماه به عنوان روز نظافت عمومی حرکتی پسندیده و ارزشمندی است، زیرا نظافت در محیط کاری، محیط زندگی، محیط عمومی یکی از نشانه‌های انسان مؤمن است.
وی ابراز داشت: شهروندان آبادانی به همراه تمام نهادهای متولی امر ۳۰ شهریورماه روز نظافت عمومی حرکتی زیبا را خلق خواهند کرد.
محمدی‌اصفهانی با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان و رئیس مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، امام راحل(ره) خواهان ایجاد و طراحی یک نظام فقهی و بسیار مستحکم بر مبنای فقه شیعی بود.
این مسئول افزود: در کل عالم نظام‌ها یا گرایش به شرق یا غرب داشتند، اما حرکت انقلابی حضرت امام (ره) به سوی هیچ‌کدام از این جناح‌ها نبود بلکه از بطن اسلام ناب محمدی سرچشمه گرفته بود.
امام جمعه آبادان در بخش دیگری از خطبه‌های خود به رزمایش پدافندی نیروهای ارتش اشاره کرد و ادامه داد:‌ رزمایش به‌صورت بسیار منسجم و هجومی انجام شد به‌همین دلیل رسانه‌های بیگانه هیچ‌گونه مانور رسانه‌ای بر برگزاری این رزمایش نداشتند.
وی تصریح کرد: با برگزاری این رزمایش دشمنان با قدرت نظامی ایران اسلامی آشنا شدند و در همین راستا فکر دست‌درازی بر کشورمان را از ذهن خارج خواهند کرد.
محمدی‌اصفهانی در ادامه متذکر شد: تقویت علوم نظامی ملت ایران و کشورهایی که محب ایران هستند و ایران را به‌عنوان الگو می‌شناسند از دیگر دلایل برگزاری این رزمایش بود.
این مسئول با اشاره به فصل بازگشایی مدارس اضافه کرد: در این فصل شهر آکنده از زیبایی و احساس می‌شود و یک زندگی و حیات جدید در روح انسان دمیده می‌شود.
خطیب جمعه آبادان یادآور شد: در روایات آمده که فرشتگان و ملائکه بال‌های خود را زیر طالب علم می‌گسترانند.
وی در توصیه‌ای به معلمان و نظام آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش تنها مکلف به آموزش نیست بلکه باید یک نسل مؤمن و متعهد به اسلام را تربیت کند.
محمدی‌اصفهانی اذعان داشت: پرورش قبل از اینکه در منزل صورت گیرد تحت تأثیر مدارس است بنابراین سال نمونه و ویژه‌ای را برای دانش‌آموزان آرزو می‌کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *