ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺟﻨﺪﯼﺷﺎﭘﻮﺭ ﺍﻫﻮﺍﺯ:

مشکل زباله در استان خوزستان همه‌گیر است

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺟﻨﺪﯼﺷﺎﭘﻮﺭ ﺍﻫﻮﺍﺯ مشکل زباله را در خوزستان همه‌گیر دانست و توضیح داد: متاسفانه مشکل زباله در استان خوزستان از آنجایی که یا اصلا جمع‌آوری نمی‌شود و یا اگر هم جمع آوری شد در محل مناسبی معدوم نمی‌شود در حال حاضر به یک معضل بزرگی در استان تبدیل شده است.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در نشست کار گروه تخصصی بهداشت و درمان استان که امروز سه شنبه ۲۳ اَمرداد ۹۷ در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران برگزار شد ﻧﻮﺫﺭ ﺩﺭﺳﺘﺎﻥ ضمن اشاره به بررسی‌های یکسال اخیر دانشگاه جندی شاپور اهواز در حوزه‌های آب آشامیدنی شهری و روستایی، زباله‌ها، فاضلابها و پساب‌های کشاورزی استان گفت: در سطح استان خوزستان شهرستان اندیمشک به علت بهره‌گیری از آب سد دز دارای بهترین کیفیت آب آشامیدنی روستایی و شهری است و شهرستانهای آبادان، خرمشهر، شادگان و هندیجان نیز بدترین کیفیت آبی را دارند.

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺟﻨﺪﯼﺷﺎﭘﻮﺭ اهواز با بیان اینکه آب شهری شهرستانهای حمیدیه و هویزه شرایط خوبی ندارد اظهار کرد: در حوزه آب روستایی مسجدسلیمان، باغملک، ماهشهر و هندیجان وضعیت لوله ‌کشی چندان مناسبی ندارند یعنی روستاهای آنجا یا به صورت تانکر آبرسانی می‌شوند و یا اگر لوله‌کشی همه داشته باشند بدلیل عدم نظارت کافی بهداشتی از لحاظ کلر زنی میکروب زدایی است آب چندان بهداشتی ندارند..

وی عنوان کرد: شهرستان مسجدسلیمان علیرغم قدمت و سابقه بالایی که از لحاظ شهری دارد ولی متاسفانه حتی یک متر هم سیستم دفع فاضلاب شهری ندارد و دفع فاضلاب در این شهرستان تنها از طریق جوی‌های روباز صورت می‌گیرد.

درستان افزود: البته دلایل متعددی را نیز برای این مسئله بیان می‌کنند و آن اینکه حجم گازهای نفتی در سطح زمین مسجدسلیمان بسیار بالا بوده بطوریکه حتی بحث جابه‌جایی این شهرستان از محل فعلی هم مطرح بوده است.

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺟﻨﺪﯼﺷﺎﭘﻮﺭ ﺍﻫﻮﺍﺯ در پایان مشکل زباله را در خوزستان همه‌گیر دانست و توضیح داد: متاسفانه مشکل زباله در استان خوزستان از آنجایی که یا اصلا جمع‌آوری نمی‌شود و یا اگر هم جمع آوری شد در محل مناسبی معدوم نمی‌شود در حال حاضر به یک معضل بزرگی در استان تبدیل شده است.