رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران: بیشترین تخلفات صنفی در مسجدسلیمان بحث عدم درج قیمت و گران فروشی است/مردم شکایات صنفی خود را علاوه بر اصناف به تعزیرات هم حضوری اعلام کنند

میثاق حاجتی| خورنا: به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار نشست صمیمی رئیس اداره تعزیرات حکومتی مسجدسلیمان با جمعی از مدیران سایت های خبری این شهرستان برگزار شد.

چراغی در ابتدای سخنان خود  ۱۷ مرداد روز خبرنگار را تبریک گفته و یاد و خاطره شهید صارمی و همکارانشان را گرامی داشتند.

ایشان افزودند به میمنت شهادت ایشان ، روزی به اسم روز خبرنگار در تقویم ما ، که جایش خالی بود به ثبت رسیده و این مایه مباهات است که روز خبرنگار مزین شده با شهادت همکار شما .‌..

مستحضرید که خبرنگار زبان گویای جامعه است…

خبرنگار زبان نقاد جامعه است.‌‌..

من‌معتقدم که وظیفه خبرنگار وظیفه ای خیلی سخت و گـران است؛
شما هم در قبال مردم و هم در قبال خداوند مسئولید …
قلمتان باید برای رضای خدا باشد و در جهت سؤالاتی باشد که در ذهن مخاطبین و مردم‌ عام وجود دارد …

و اما ؛ درخصوص تعزیرات حکومتی :
تعزیرات حکومتی به موجب ماده واحده ای که توسط مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام در تاریخ ۱۳۷۳/۷/۱۹ مصوب شد، فعالیت خود را آغاز کرد. در متن آن ماده مرقوم گشته با توجه به ضرورت نظارت و کنترل دولت در امور اقتصادی و لزوم هماهنگی مراجع قیمت گذاری ، توزیع کالا و اجرای مقررات و ضوابط مربوط به آن، انجام کلیه امور تعزیرات حکومتی اعم‌ از بازرسی و نظارت ، رسیدگی و صدور حکم قطعی و اجرای آن به دولت محول می گردد تا بر اساس قانون تعزیرات حکومتی مصوب ۱۳۶۷/۱۲/۲۳ اقدام‌ نماید و بعد این مصوبه بود که دو سازمان بازرسی و نظارت بمنظور نظارت بر امور اصناف و بازاریان و سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان یک دستگاه حاکمیتی رسیدگی کننده به تخلفات فعالیت خود را آغاز نمودند.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان مسجدسلیمان در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: در شرایط اقتصادی فعلی که شاهد نوسانات بازار هستیم قطعا نقش تعزیرات به عنوان یک نهاد رسیدگی کننده و دستگاههای نظارتی باید پررنگ تر از قبل باشد و در اینجا لازم میدانم از زحمات اداره صنعت معدن و تجارت ، اتاق اصناف و بویژه از تلاش های مرکز بهداشت شهرستان در این راستا تشکر نمایم.

وی اضافه کرد:بیشترین تخلفات صنفی در مسجدسلیمان عدم درج قیمت و گرانفروشی است که در طول ماه بصورت میانگین ۷۰ پرونده صنفی در تعزیرات حکومتی مسجدسلیمان مورد رسیدگی صدور و اجرای حکم قراار میگردد. از آحاد مردم انتظار داریم خود یک دستگاه نظارتی باشند و تخلفات صنفی که مشاهده مینمایند را علاوه بر دستگاه های نظارتی مثل اتاق اصناف ، اداره صنعت معدن ، عنداللزوم به تعزیرات حکومتی نیز اعلام نمایند.